Het verbaast me enigzins, dat van de vele bezoekers aan Manila, ik weinig hoor spreken over Corregidor Island.
Het kleine eiland aan de ingang van de baai van Manila is zeker een dagbezoek waard en heeft een heeft heel wat bezienswaardigheden, oa de malinta tunnel, tientalle reuze kanonnen, ruines enz. Als je daar bent heb je het gevoel dat de tijd even heeft stilgestaan. In de Malinta tunnel ruik je het verleden. Het is absoluut de moeite een daguitstap te maken naar dit toch wel bijzondere eiland, en het is weer eens iets anders dan witte stranden en palmbomen.
Ikzelf ben er twee keer geweest, en dan heb je het zowat allemaal gezien. Er is ook een hotel op het eiland.
Een leuke annecdote. Toen ik daar de eerste keer was zo'n 12 jaar geleden stond ik bovenop een bunker de omgeving te bewonderen toen ik plotseling geritsel hoorde in het struikgewas een eindje verder. Stond ik plots oog in oog met een varaan van zo'n 2 m lang. Ik stond verstijfd van angst en deed een hoestbeweging en het beest verdween onmiddelijk.....gelukkig maar.

want één beet en je bent er geweest, in de meeste gevallen toch!
Meer info:
http://www.philsite.net/corregidor.htm