Hallo,
Voor wie nog niet weet waar heen, ik kan Puerto Galera, White Beach, met plezier aanraden.
Ik ben daar nu twee keer geweest, eerste keer in Januari 2009, tweede keer in Juli 2009.
Beide periodes waren uitermate rustig, ik hou van rust tijdens mijn vakanties. Er zijn leuke barrekes langs het strand, waar er een paar keer een stevig feestje is ontstaan. Maar over het algemeen is het er erg rustig. Men vertelde mij dat Maart/April de drukste maanden zijn. Toen ik er was, was er amper volk op het strand te bespeuren. Onderstaand paar foto's, oordeel zelf. Zoekt men strand en nachtleven, dan is White Beach zeker geen aanrader. Dan is Sabang een betere bestemming, maar daar zijn de stranden niet mooi, als je al over strand kan spreken.
Ik heb daar overnacht in een klein charmant hotel, Sea Jewel, in juli betaalde ik 1.000 pesos per nacht, zeer eenvoudig, maar wel heel proper en vooral heel erg vriendelijke mensen.
Zoals ik al zei ... heel weinig volk

Een van de vele bars langs het strand, op dit moment heb ik de Mindoro Sling leren kennen, lekker maar best wel gevaarlijk drankske.

Aan de ene kant mooi strand, aan de andere kant het dorp ...

Misschien het enig nadeel, verkopers verkopers verkopers, make you a good price voor spullen die ik echt niet nodig heb en ze geven niet makkelijk op, zal wel overal zijn zeker.

Vond ik een mooi moment

Eenvoudig maar goed en proper hotel in White Beach.

Met de outtrigger terug naar Batangas, van daar met de bus terug naar Manilla

Kortom, voor mij een ideale bestemming, zon, strand, zee, gezellige bars, BBQ, en weinig volk!