Dit wil ook nog wel effe kwijt, als men een taxi neemt aan de luchthaven in Manilla, neem een meter taxi.
De eerste keer dat ik een taxi nam en hier niet van wist, dan betaalde ik, zoals ik in het verhaal van Stip kan lezen, ook 500 pesos. Op zich is dat niet veel vergeleken met de prijzen bij ons, maar ... de tweede keer dat ik daar was nam ik een meter taxi, en zei ook duidelijk die aan te zetten, want dat vergeten ze al wel eens

... prijs tot in Makati (zelfde afstand als eerste keer) -> 200 pesos.
Wij witneuzen worden al snel beschouwd als ne 'walking ATM', ik word daar redelijk zenuwachtig van; maar ene keer het systeem kennende valt dat wel mee; om het even wanneer men een taxi neemt, meter laten opzetten of uitstappen.
Het lijkt allemaal niet duur, maar vele taxi ritjes samen maken na 2 weken wel degelijk een verschil.
Wat er mij ook overkomen is, is dat ik een taxi nam om een biertje te gaan drinken ... toegekomen op de bestemming, op de meter staat 85 PHP en de taxi chauffeur zegt ... tis 200 PHP ... waar ik simpelweg gezegd heb, hier is 100PHP en change back please (uit principe), wilde dat eerst niet, dus simpel trukje, niet akkoord, laat me even politie bellen en alles is opeens ok dan.
Dit gewoon effe ter informatie en nee ik ben geen gierigaard, maar juist is juist!