ah okee ik denk dat ik veiligheidshalve met het openbaar vervoer ga (als dat enigzinds mogelijk is : jeepneys? bussen? treinen? ? )
mijn pennevriending schijnt te denken dat het daar massas goedkoop is om te vliegen (2000 pesos van manila naar dumaguete bvb) zou zij dan die tickets voor mij kunnen kopen ? en mij daar bezorgen als we elkaar ontmoeten in manila?)
Met de Jeepney zou ik zeker niet aanraden

Dan ben je een week onderweg en klaar voor het ziekenhuis met een gekraakte ruggegraat

Vliegen is inderdaad een betere optie. Goede raad: wacht met een vlucht te boeken tot bij je aankomst. Er zijn dagelijks vluchten naar ginds.
Mocht je deze net gemist hebben, kan je voor PHP 1500 lekker uitrusten in het City State Tower Hotel in Makati. Kan je gelijk eens rondwandelen in het chaotische Manila en begrijp je direct waarom het af te raden is om zelf te rijden daar.
Binnenlandse vluchten zijn inderdaad ( voor ons ) spotgoedkoop.
Geld kan je pinnen bij bijna elk bankfiliaal.
Onder nul gaan is hetzelfde als hier, eenmaal de limiet bereikt, ist gedaan....
Omdat ( dacht ik ) het jullie eerste ontmoeting is, zou ik niet te veel overmaken.

Als ze geld zien verschijnen op de rekening begint het al te kriebelen om het te spenderen. Je weet maar nooit.