Informatie uit het publieke deel van dit forum mag overgenomen worden mits bronvermelding en kosteloze verspreiding.
Voor zowel fotomateriaal als alles uit het ledendeel van het forum geldt bijkomend dat er voorafgaandelijk goedkeuring van de auteur nodig is.

ELJO Balikbayan BOX   Voshaar Schuttingen   Home Oriental Asian Market
Filippijnen forum
10 Februari 2012, 22:55:59 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15 ... 18   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Echte liefde ?  (gelezen 8709 keer)
A A A A
xav
Forumlid
*

Geslacht: Man
Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #110 Gepost op: 11 Augustus 2010, 22:58:15 »

Dag iedereen,

Ik dacht bij mezelf, ik laat hier op het forum nog eens iets weten van me horen hoe het gaat met mijn zoektocht. We zijn inmiddels een drietal maanden verder sinds dat voorvalletje, misschien herinneren jullie het nog wel. Er zijn ondertussen al een aantal 'personen' de revue gepasseerd, en ik kan nu zeggen dat ik bijna expert geworden ben in het ontmaskeren van de valse. Nu, ik ben er eigenlijk nog geen echte tegengekomen.

Voor alle duidelijkheid, ik ben op zoek naar een filipina en daarom lid van een aantal datingsites. Je moet ergens beginnen nietwaar. Ik heb zowat alles meegemaakt, denk ik. Virussen die worden opgestuurd met Yahoo messenger, Phishing e-mails, ... en natuurlijk personen die zich voordoen als iemand anders. Die rapporteer ik dan bij de beheerder van de website, oké, die duiken toch weer ergens anders op, maar je moet ze het een beetje moeilijk maken. Verder de gewone personen die na 5 minuten chat naar geld vragen, of telefoonnummers doorgeven met een landkode die verschilt van de Filipijnen, te veel om op te noemen.

Maar omdat er één meisje lief, begrijpend en 'echt' geïnteresseerd was, toch eens iets anders geprobeerd. Een nieuw profiel aangemaakt op dezelfde website. Ik weet het, het leven is niet eerlijk, maar dit profiel was van een jonge man, groot, sportief,...en na een paar keer e-mailtje sturen een reactie van het meisje. Betrouwbaar: niet dus!
Dus in het kort: nog steeds op zoek... ik stel geen uitzonderlijke eisen of zo, ze moet er leuk uitzien, en leuk zijn om mee te praten.
En nee, ik ga niet vertellen hoe ik zo snel iemand doorheb...

Groetjes,
Koen

ja er zit wat tussen op die site's Koen, het is een beetje afwachten en blijven proberen... ooit zal er wel iets positiefs uit de bus komen... niet opgeven  thumb

disnoke
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #111 Gepost op: 11 Augustus 2010, 22:59:04 »

Koen,

sorry maar wat verwacht je nu van dat meisje?

uiteindelijk heb je haar nog nooit ontmoet en enkel contact met haar gehad met mail en chat en dan verwacht je dat ze enkel nog maar jouw mails beantwoord?  Uiteindelijk kan zij hetzelfde denken dat je met verschilende meisjes contact hebt en elk de hemel op aarde beloofd.

Zolang je ze niet in het echt onmoet hebt kun je het toch niet weten of je verder wilt met haar?  Ik geef je gelijk dat je die dat geld vragen afscheept maar je moet ook realistisch blijven.
Digos
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

Crash,boem,patat t'is wer van dat!!!!

« Antwoord #112 Gepost op: 11 Augustus 2010, 23:34:21 »

Nou Koen....misschien ben je beter af op E-Bay......op zoek naar iemand die er leuk uitziet en waar je mee kan praten en that's it!!

En de liefde dan?

Op die site's zit heel veel kaf, en het is moeilijk om daar het koren uit te halen.

Ga gewoon eens op vakantie naar de phils, en kijk eens de kat uit de boom daar ter plaatse.

Wie weet valt er misschien iets goed uit die boom.

daag

Pluk de dag :-)
Rich
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Belgium Belgium

IEDERE DAG HEEFT EEN ANDERE NAAM

« Antwoord #113 Gepost op: 11 Augustus 2010, 23:50:39 »

Ja, maar ook opgepast voor de bomen daar Koen.  jajaja

Rich
Phille
Koloniale kapitalistische betweter met roze bril
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #114 Gepost op: 12 Augustus 2010, 09:57:59 »

Citaat
Maar omdat er één meisje lief, begrijpend en 'echt' geïnteresseerd was, toch eens iets anders geprobeerd. Een nieuw profiel aangemaakt op dezelfde website. Ik weet het, het leven is niet eerlijk, maar dit profiel was van een jonge man, groot, sportief,...en na een paar keer e-mailtje sturen een reactie van het meisje. Betrouwbaar: niet dus

Koen,

Je manier van denken is toch wel een beetje krom, jij mag wel met een aantal personen tegelijkertijd praten en zij mag dat niet; naar mijn gevoel doe jij hetzelfde als zij, dus hier is zeker van toepassing 'de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet' ... je vergeet blijkbaar dat ook zij net als jij op zoek bent naar die ene ... of meen jij het eigendomsrecht verworven te hebben nadat zij de eer en het genoegen heeft gehad om met jou te 'mogen' chatten?

Citaat
Er zijn ondertussen al een aantal 'personen' de revue gepasseerd, en ik kan nu zeggen dat ik bijna expert geworden ben in het ontmaskeren van de valse. Nu, ik ben er eigenlijk nog geen echte tegengekomen.

Er is niets bijzonder aan om jezelf te promoveren tot expert in het ontmaskeren van de valse, ik vraag me af waar je focus ligt, kijk je echt uit naar de ware liefde of is het eerder een spel voor jou, een bezigheidstherapie; er is niets moeilijk aan om de meiden met slechte intenties eruit te halen, echt niet ... er is niets om trots over te zijn jezelf tot expert uit te roepen. Ik heb de indruk dat je fier bent om de valse te detecteren, je zou je misschien maar eens beter concentreren om er de ware uit te vissen, en dat zal je pas weten van zodra je elkaar in het echt gezien hebt.

Het verrast me dat je geen melding maakt van hoe snel en hoe gemakkelijk men begint te zeggen, I love you baby, dit vaak na een paar keer chatten. Hoe kan men nu in godsnaam van iemand houden als je er paar keer mee gechat hebt, maar ze zeggen het snel. Je moet m'n berichtjes maar eens nalezen, er staan een paar anekdotes in.

Het is algemeen geweten dat er velen zijn die een westerling zien als een bron van inkomsten, en velen lukken daar ook nog in ook. Ik heb altijd de houding aangenomen, geen geld opsturen als men elkaar nog nooit in het echt ontmoet heeft, dat is regel één. Je moet er ook rekening mee houden dat in hun ogen wij echt wel heel rijk zijn, 100.000 pesos (of meer) uitgeven om op vakantie te gaan in de filipijnen is een astronomisch bedrag voor hun; ik herhaal even, vanuit hun standpunt bekeken dan ... dus wat kan het kwaad om dan te vragen of je niet effe paar duizend peso kan opsturen, is toch maar een fractie van wat wij ons kunnen permitteren. Ik zou hier een heel boek kunnen schrijven over alle toestanden die ik vroeger meegemaakt heb tijdens mijn aanwezigheid om een paar datingsites. Ik kan een boek schrijven over de relatie met mijn huidige vriendin, ze komt uit een andere cultuur, ze wordt beïnvloed door haar omgeving, familie & vrienden. De perceptie daar is dat zij een relatie heeft met een westerling, en om nog eens te herhalen, een westerling is rijk! Ook ik heb het vaak moeilijk met deze ingesteldheid en soms veroorzaakt dit grote twijfels bij mij; ik stel mij al wel eens de vraag, waar gaat dit nu over, geld of liefde? Of is het een combinatie van beide, is er wel degelijk liefde maar onder de druk van haar omgeving zijn geld kwesties nu eenmaal onlosmakelijk verbonden aan een relatie met een filipina, wie zal het zeggen? Aangaande dit onderwerp zijn al ontelbare pagina's volgeschreven en niemand heeft tot nu toe een sluitend antwoord kunnen geven, bestaat er wel een sluitend antwoord? Eigenlijk is het antwoord vrij eenvoudig, als men een relatie met een filipina ernstig in overweging neemt dan kan men niet anders dan dit element te accepteren en het te beheren binnen de financiële mogelijkheden die elk individu heeft, dit moet iedereen voor zichzelf beslissen, wat kan en wat kan niet! En ja, ik heb hier ook al menig bericht over geschreven, omdat dit element zo anders is dan wat wij hier gewoon zijn, en ik ben er nog altijd niet aan gewoon, en of ik er ooit aan gewoon ga geraken is maar de vraag!

Ik begrijp geen bal van het filipijns systeem, ben nu net terug van twee weken in Manila, als ik zie wat daar alles kost, dan is het mij een raadsel hoe men daar kan overleven; kijk maar eens naar wat de president daar verdient, 60.000 pesos netto de maand; is ook geen loon om rijkelijk van te kunnen leven in Manila en dat is dan de president. Uiteraard heeft die nog wel een heel reeks andere voordelen, maar toch ... het illustreert hoe het daar aan toe gaat.

Maar als men praat met de mensen daar ter plaatse dan worden paar dingen wel duidelijk, het is gewoon een andere manier van leven, om een voorbeeldje aan te halen, een vriendin van mijn vriendin werkt als bediende voor een marketingbedrijf, woont in Manila en verdient 15.000 pesos per maand; ik vroeg haar, hoe kan je daar mee rondkomen, en dan zei die mij; wel ik woon samen met  6 andere nichten van mij in een appartement met 2 slaapkamers; allemaal gaan werken en we delen alle kosten. Is een manier van leven die wij niet gewoon zijn, maar blijkt daar de normaalste zaak van de wereld te zijn. Klinkt triestig voor ons, maar is normaal daar, dus geen probleem.

Dus Koen, negeer al die met slechte intenties en concentreer je op die dat het wel serieus menen en hou er gewoon rekening mee dat er altijd wel een vraag naar geld zal zijn, als je hier niet mee kan leven dan is het beter voor jou om je zoektocht naar een filipina beter staakt en hier naar een partner zoekt.

Veel succes!

Mawibata
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

Mawibata
« Antwoord #115 Gepost op: 12 Augustus 2010, 10:42:38 »

Amai Phille, wat een betoog.   uitleggen

Maar ik kan het alleen maar volledig met je eens zijn.      jajaja

WiLLy
pvgossum
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #116 Gepost op: 12 Augustus 2010, 10:53:54 »

Een vrouw die op verschillende profielen (qua uiterlijk) reageert kan op zoek zijn naar een man met een goed innerlijk. Overigens zij kan voor u hetzelfde denken wanneer ze verschillende profielen aanneemt

En filipina's op website zijn meestal deels op zoek naar een westerling ter ondersteuning van hun familie en deels naar een man waarop ze verliefd kunnen worden. Ze proberen beide te bereiken. Net zoals jij op zoek bent naar een vrouw die je kunt liefhebben.
Over de familie-ondersteuning vallen wel duidelijke afspraken te maken, maar je trouwt met de familie en niet alleen met uw vrouw. Uw vrouw is in veel gevallen ook de kostwinner van het gezin. Een betere indicatie voor liefde is wanneer je vrouw enkel ondersteuing vraagt in uitsterste noodgevallen (zoals wanneer ze ziek valt en de behandeling niet kan betallen) en voor de rest ondersteuning weigert omdat ze de fier is dat ze zelf voldoende inkomen heeft voor haar familie (zelfs alms dit betekent dat ze creatief moet zijn om kosten te besparen op voeding)
Rich
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Belgium Belgium

IEDERE DAG HEEFT EEN ANDERE NAAM

« Antwoord #117 Gepost op: 12 Augustus 2010, 12:42:14 »

Over geld, geld opsturen, geld voor familie, familie onderhouden, getrouwd zijn met de familie. Denk ik het volgende.

- Het hangt er in grote mate van af in wat voor situatie je terecht komt.
- Niet generaliseren
- Ik ken mensen die getrouwd zijn met een Filipina en die hebben nooit geld gegeven en er werd ook nooit om gevraagd.
- De reden waarom een Filipina een westerling zoekt heeft grotendeels ook te maken met verantwoordelijkheidsgevoel en zodoende ook zekerheid (westerse vrouwen willen dat toch ook?)
maar dat wil niet altijd zeggen dat je de familie moet onderhouden. Maar dat neemt ook niet weg dat je ze wilt helpen als je kunt. Ieder zijn keuze.
- Lees en kom er achter hoe het familieleven is in de Filippijnen. De een kan er mee leven, de andere weer niet. Maak duidelijke afspraken vanaf het begin

Het verwonderd mij steeds meer dat er zovele mannen een meid aan de haak slaan op een datingsite, stapelverliefd worden en geld opsturen zonder dat ze de dame ooit in levende lijve hebben ontmoet, laat staan enige kennis en benul te hebben van het land en de cultuur , en als blijkt dat het een gold-digger was, daarna alles wat Filipijnen is met de grond gelijk te maken.

Heb je de vrouw van je leven ontmoet en ben je er achter gekomen dat ze niet enkel op je geld uit is, dan beslis je zelf in hoeverre je de familie kunt helpen. Ikzelf doe iets in de mate van het mogelijke en als het echt belangrijk is. Maar ik stel duidelijke grenzen en ga geen golfplaten kopen voor een neef, en een brommer voor een oom. Maar dat maakt ieder voor zich uit.

Het is de kunst om de kerk in het midden te houden.

Op het gebied van familie kunnen wij nog veel leren van de Filipino's. Niet dat het allemaal rozegeur en manenschijn is hoor, maar als ik zie met hoeveel respect men vanuit de familie met ouderen omgaat  hoedjeaf

Hier in onze goeie westerse wereld met alle sociale voorzieningen worden ouderen gedumpt in bejaardentehuizen en aan hun lot over gelaten door de familie.

Toen ik mijn vader vorig jaar op zijn sterfbed vroeg of ik op mijn moeder wilde passen heb ik dat beloofd en nu woont mijn moeder (88) bij mij en ze is gelukkig en ik ook. Mensen uit de opmgeving zeiden......je bent toch niet zot man, breng haar naar een tehuis. Maar zolang ze  zichzelf kan verzorgen blijft ze bij mij wonen, ook al zal dat mijn plannen om voorgoed naar Cebu te trekken dwarsbomen. Versie zal nu naar hier komen afhankelijk van de situatie.

Gelukkig had er toch iemand begrip en respect voor wat ik doe .............mijn vriendin uit de Filipijnen........laat je mom niet alleen zei ze, ik kom daar wel naartoe als je dat wilt.

Het ging hier over liefde? Wel, dat noem ik liefde.

Rich
eddyvm
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #118 Gepost op: 12 Augustus 2010, 17:46:27 »

hallo
Misschien is het beter als je iemand kent die getrouwd is met een filipina,de meeste kennen wel iemand die ze als betrouwbaar kennen.Of misschien dat één van de forumleden hem verder kan helpen.Maar toen ik vroeger de vraag kreeg van iemand die een filippijnse zocht,heb ik HEM eerst gescreend en hem dan de een beetje verteld over de filippijnse cultuur.Ten laatste kan ik ook alleen maar zeggen dat je beter voor enkele weken naar daar op reis gaat(maanden zou nog beter zijn).JIj wilt een beter leven hebben?Accepteer dan dat zij dat ook wil!!!!En als dat betekent dat ze eens iets wil opsturen naar haar ouders die geen pensioengeld hebben....Aan welke belgische,of nederlandse vrouw wordt er nooit iets gegeven(schoenen,kleedje,enz)?Succes nog verder.groetjes eddy en cathy en alyssa
stip66
verbannen
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

profile.php?id=1026155953
« Antwoord #119 Gepost op: 12 Augustus 2010, 18:38:17 »

Ten laatste kan ik ook alleen maar zeggen dat je beter voor enkele weken naar daar op reis gaat(maanden zou nog beter zijn)

Eddy, ben jij misschien 1 van de gelukkigen met € 156.000 aan vermogen ?  haha
Pagina's: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15 ... 18   Omhoog
  Print  

Ga naar: