Maar omdat er één meisje lief, begrijpend en 'echt' geïnteresseerd was, toch eens iets anders geprobeerd. Een nieuw profiel aangemaakt op dezelfde website. Ik weet het, het leven is niet eerlijk, maar dit profiel was van een jonge man, groot, sportief,...en na een paar keer e-mailtje sturen een reactie van het meisje. Betrouwbaar: niet dus
Koen,
Je manier van denken is toch wel een beetje krom, jij mag wel met een aantal personen tegelijkertijd praten en zij mag dat niet; naar mijn gevoel doe jij hetzelfde als zij, dus hier is zeker van toepassing 'de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet' ... je vergeet blijkbaar dat ook zij net als jij op zoek bent naar die ene ... of meen jij het eigendomsrecht verworven te hebben nadat zij de eer en het genoegen heeft gehad om met jou te 'mogen' chatten?
Er zijn ondertussen al een aantal 'personen' de revue gepasseerd, en ik kan nu zeggen dat ik bijna expert geworden ben in het ontmaskeren van de valse. Nu, ik ben er eigenlijk nog geen echte tegengekomen.
Er is niets bijzonder aan om jezelf te promoveren tot expert in het ontmaskeren van de valse, ik vraag me af waar je focus ligt, kijk je echt uit naar de ware liefde of is het eerder een spel voor jou, een bezigheidstherapie; er is niets moeilijk aan om de meiden met slechte intenties eruit te halen, echt niet ... er is niets om trots over te zijn jezelf tot expert uit te roepen. Ik heb de indruk dat je fier bent om de valse te detecteren, je zou je misschien maar eens beter concentreren om er de ware uit te vissen, en dat zal je pas weten van zodra je elkaar in het echt gezien hebt.
Het verrast me dat je geen melding maakt van hoe snel en hoe gemakkelijk men begint te zeggen, I love you baby, dit vaak na een paar keer chatten. Hoe kan men nu in godsnaam van iemand houden als je er paar keer mee gechat hebt, maar ze zeggen het snel. Je moet m'n berichtjes maar eens nalezen, er staan een paar anekdotes in.
Het is algemeen geweten dat er velen zijn die een westerling zien als een bron van inkomsten, en velen lukken daar ook nog in ook. Ik heb altijd de houding aangenomen, geen geld opsturen als men elkaar nog nooit in het echt ontmoet heeft, dat is regel één. Je moet er ook rekening mee houden dat in hun ogen wij echt wel heel rijk zijn, 100.000 pesos (of meer) uitgeven om op vakantie te gaan in de filipijnen is een astronomisch bedrag voor hun; ik herhaal even, vanuit hun standpunt bekeken dan ... dus wat kan het kwaad om dan te vragen of je niet effe paar duizend peso kan opsturen, is toch maar een fractie van wat wij ons kunnen permitteren. Ik zou hier een heel boek kunnen schrijven over alle toestanden die ik vroeger meegemaakt heb tijdens mijn aanwezigheid om een paar datingsites. Ik kan een boek schrijven over de relatie met mijn huidige vriendin, ze komt uit een andere cultuur, ze wordt beïnvloed door haar omgeving, familie & vrienden. De perceptie daar is dat zij een relatie heeft met een westerling, en om nog eens te herhalen, een westerling is rijk! Ook ik heb het vaak moeilijk met deze ingesteldheid en soms veroorzaakt dit grote twijfels bij mij; ik stel mij al wel eens de vraag, waar gaat dit nu over, geld of liefde? Of is het een combinatie van beide, is er wel degelijk liefde maar onder de druk van haar omgeving zijn geld kwesties nu eenmaal onlosmakelijk verbonden aan een relatie met een filipina, wie zal het zeggen? Aangaande dit onderwerp zijn al ontelbare pagina's volgeschreven en niemand heeft tot nu toe een sluitend antwoord kunnen geven, bestaat er wel een sluitend antwoord? Eigenlijk is het antwoord vrij eenvoudig, als men een relatie met een filipina ernstig in overweging neemt dan kan men niet anders dan dit element te accepteren en het te beheren binnen de financiële mogelijkheden die elk individu heeft, dit moet iedereen voor zichzelf beslissen, wat kan en wat kan niet! En ja, ik heb hier ook al menig bericht over geschreven, omdat dit element zo anders is dan wat wij hier gewoon zijn, en ik ben er nog altijd niet aan gewoon, en of ik er ooit aan gewoon ga geraken is maar de vraag!
Ik begrijp geen bal van het filipijns systeem, ben nu net terug van twee weken in Manila, als ik zie wat daar alles kost, dan is het mij een raadsel hoe men daar kan overleven; kijk maar eens naar wat de president daar verdient, 60.000 pesos netto de maand; is ook geen loon om rijkelijk van te kunnen leven in Manila en dat is dan de president. Uiteraard heeft die nog wel een heel reeks andere voordelen, maar toch ... het illustreert hoe het daar aan toe gaat.
Maar als men praat met de mensen daar ter plaatse dan worden paar dingen wel duidelijk, het is gewoon een andere manier van leven, om een voorbeeldje aan te halen, een vriendin van mijn vriendin werkt als bediende voor een marketingbedrijf, woont in Manila en verdient 15.000 pesos per maand; ik vroeg haar, hoe kan je daar mee rondkomen, en dan zei die mij; wel ik woon samen met 6 andere nichten van mij in een appartement met 2 slaapkamers; allemaal gaan werken en we delen alle kosten. Is een manier van leven die wij niet gewoon zijn, maar blijkt daar de normaalste zaak van de wereld te zijn. Klinkt triestig voor ons, maar is normaal daar, dus geen probleem.
Dus Koen, negeer al die met slechte intenties en concentreer je op die dat het wel serieus menen en hou er gewoon rekening mee dat er altijd wel een vraag naar geld zal zijn, als je hier niet mee kan leven dan is het beter voor jou om je zoektocht naar een filipina beter staakt en hier naar een partner zoekt.
Veel succes!