Informatie uit het publieke deel van dit forum mag overgenomen worden mits bronvermelding en kosteloze verspreiding.
Voor zowel fotomateriaal als alles uit het ledendeel van het forum geldt bijkomend dat er voorafgaandelijk goedkeuring van de auteur nodig is.

ELJO Balikbayan BOX   Voshaar Schuttingen   Home Oriental Asian Market
Filippijnen forum
10 Februari 2012, 23:00:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 10 11 12 [13] 14 15 16 ... 18   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Echte liefde ?  (gelezen 8710 keer)
A A A A
Koen
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #120 Gepost op: 12 Augustus 2010, 21:32:16 »

@ xav: merci, ik geef niet op, ik verwacht ook niet op één-twee-drie de vrouw van mijn leven tegen te komen, ik ben realistisch.

@ disnoke:  als dat meisje je na enkele weken mailen en chatten aan de telefoon vraagt wanneer ik naar de phils kom, en er volgens mij wederzijdse grote interesse is (verliefdheid laat ik in het midden) scheep ik haar niet onmiddellijk af met een negatief antwoord. Ik verwacht geen onderdanig vrouwtje die naar mijn pijpen danst, laat dat duidelijk zijn.

@ digos: neenee, ik wil geen vrouw kopen… zoektocht gaat verder en ik pas op voor de bomen daar…

@Phille: Nee, mijn manier van denken is niet krom. Als ik met iemand chat of mail, probeer ik mij te focussen op die ene meid. Geloof het of niet, maar ik chat niet met meerdere meisjes tegelijkertijd.  Het is niet dat ik op een bepaalde dag  20 berichten stuur naar interessante meisjes, in de hoop dat er iemand antwoord, nee, zo werk ik niet, ik ben niet hopeloos op zoek !  En wat betreft dat ‘met mij te mogen chatten’, als zij interesse heeft in mij en ik in haar, heeft zij inspraak in wanneer wij chatten. Ik behandel haar op gelijke voet!!
Ik noemde mezelf expert bij wijze van spreken… Ik ben op zoek naar de ware, dat wel, ik bedoel maar dat het soms zeer frustrerend is, dat je telkens terug van nul moet herbeginnen. Als je daarbovenop nog wat virussen en andere rommel krijgt opgestuurd, tja,… over datingsites kan ik ook nen hele dikke boek schrijven. Misschien moeten we eens samen zitten!
Geld en geldzaken: zover ben ik nog niet, maar ik heb er geen probleem mee om geld op te sturen in noodgevallen, maar geen fundamentele financiele ondersteuning van mijne kant. Nu, Het rode kruis zal één van de dagen ook wel iets voor Pakistan doen zeker, dan sponser ik ook. No problem

Groetjes
Koen
Phille
Koloniale kapitalistische betweter met roze bril
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #121 Gepost op: 12 Augustus 2010, 22:17:40 »

Citaat
over datingsites kan ik ook nen hele dikke boek schrijven. Misschien moeten we eens samen zitten!

Koen,

Vroeger, alvorens ik in contact ben gekomen met de Filipijnen, was ik lid van een Belgische dating site (Rendez-vous), u misschien bekent; wel wat ik daarop heb meegemaakt ... daar kunnen pas boeken over geschreven worden, dat was pas 'list & bedrog' dat het geen naam meer heeft (ok, het enige wat zich niet voordeed was de vraag voor financiële steun) ... voor de rest, de ene teleurstelling na de andere  jajaja

En wat steun aan bijvoorbeeld Pakistan betreft, wel daar doe ik niet aan mee, eenvoudig weg omdat er slechts een klein bedrag effectief bij de personen terecht komt die de hulp nodig hebben; het grootste deel blijft wel ergens hangen, werkingskosten noemen ze dat dan, als het dan toch moet, dan steun ik toch liever mensen die ik ken.

En ik ben ook geen voorstander om voor een financiële steun op permanente basis te zorgen, als er om steun wordt gevraagd dan moeten ze mij toch eerst goed uitleggen waarvoor die dan nodig is en dan beslis ik of ik erop in ga of niet. Mijn vriendin krijgt van mij wel een maandelijks bedrag toegestopt, niet erg veel naar onze normen, toch wel bijna een maandloon voor haar; zij heeft dat niet gevraagd, ik heb dat besloten om te doen daar ik weet hoe het leven daar is en dat ze met haar loon niet kan realiseren wat ze graag zou willen, met name haar broer helpen te studeren, zoals haar zussen (denk hun buitenlandse partners) haar hebben geholpen te kunnen studeren.

En ja ik kan begrijpen dat het frustrerend kan werken wanneer men na een tijdje ontdekt dat diegene waarmee men aan het praten is toch niet blijkt te zijn wie ze echt is en dus helemaal opnieuw moet beginnen; dat heb ik ook moeten meemaken, dat hoort er nu eenmaal bij. De eerste Filipina waar ik in contact mee was, leren kennen via een Filipina die hier in mijn buurt woont, was haar zogenaamd nichtje. Op een zeker moment ontdek ik dat het nichtje amper Engels beheerste, dat er iemand anders alles aan het schrijven was, iemand die net buiten het bereik van de webcam zat; bleek die meid ook niet echt een nichtje te zijn; maar de dochter was van één van de drivers die voor het bedrijf werkte van de ouders van die Belgische Filipina en ze voelde zich familie maar ze waren het helemaal niet; op zich geen probleem maar toch, het zet een mens tot denken. Wat mij vooral stoorde was het gebrek van de Engelse taal, hoe kan men communiceren als men geen gemeenschappelijke taal heeft; ze vertelde ook dat ze werk had, maar dat bleek ook een leugen te zijn. Dit alles heb ik pas ontdekt na maanden chatten, jammer van de tijd en ik keek er tegenop om  maar eens opnieuw iemand anders te leren kennen. Dus ik begrijp maar al te best wat je bedoelt.

Dus zoektocht opnieuw opgestart en beginnen praten met een andere leuke filipina. Daarmee afgesproken en de eerste date was een teleurstelling, ze kwam in het echt helemaal anders over dan hoe ze was tijdens het chatten ... hoe erg het klikte tijdens het chatten, zo slecht klikte het in het echt ... met als resultaat dat ik maar weer eens opnieuw kon beginnen.

En zo heb ik mijn huidige vriendin leren kennen en geloof mij; ook hier zijn er al eens wat putten en bulten onderweg, het is af en toe een bumpy road ... maar dat hoort er nu eenmaal bij denk ik dan maar; niemand is perfect en ik ben het al helemaal niet.

Citaat
@ disnoke:  als dat meisje je na enkele weken mailen en chatten aan de telefoon vraagt wanneer ik naar de phils kom, en er volgens mij wederzijdse grote interesse is (verliefdheid laat ik in het midden) scheep ik haar niet onmiddellijk af met een negatief antwoord. Ik verwacht geen onderdanig vrouwtje die naar mijn pijpen danst, laat dat duidelijk zijn.

En als het je kan geruststellen, Filipina's zijn niet zo onderdanig als velen denken hier in onze regio, ze dragen graag zorg voor hun partner, maar dat heeft niets met onderdanigheid te maken; bij gebrek aan respect krijg je al snel heel hard de wind tegen! Ze worden graag behandeld als een prinses  jajaja, ze zijn erg ijdel en houden van mooie kleren (met voorkeur voor westerse merken) en ze staan zichzelf heel vaak te bewonderen in de spiegel (of ramen), wen daar alvast maar aan  jajaja

En ja, ze vragen nogal snel of je niet even snel wilt op bezoek komen in de Filipijnen, kan toch geen probleem zijn, je ben westers en dus rijk ... het kost wat moeite om ze aan het verstand te brengen dat men ook nog wat moet werken en het niet zo eenvoudig is om snel wat congé te krijgen op het werk en dat het dan toch ook maar effe 20 uur reizen is om er te geraken.

Maar met wat geduld zal je de juiste wel tegenkomen hoor en als er dan water bij de wijn gedaan wordt van beide kanten dan komt dat allemaal wel in orde.

Heb je plannen om eens op vakantie te gaan in de Filipijnen?

Rich
Forumlid
*

Geslacht: Man
Nederlander Nederlander

Belgium Belgium

IEDERE DAG HEEFT EEN ANDERE NAAM

« Antwoord #122 Gepost op: 12 Augustus 2010, 22:19:40 »

Nu, Het rode kruis zal één van de dagen ook wel iets voor Pakistan doen zeker, dan sponser ik ook. No problem

Ik sponsor zoiets helemaal niet. Het Rode kruis word gesponsord door de regering, en in de belasting die wij betalen zit ontwikkelingshulp, dus?

Nog is gaan sponsoren en bijna zeker weten da je geld niet op z'n plaats komt. Kijk maar naar Haiti.

Rich
Gago
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #123 Gepost op: 13 Augustus 2010, 00:47:19 »

En als het je kan geruststellen, Filipina's zijn niet zo onderdanig als velen denken hier in onze regio, ze dragen graag zorg voor hun partner, maar dat heeft niets met onderdanigheid te maken; bij gebrek aan respect krijg je al snel heel hard de wind tegen! Ze worden graag behandeld als een prinses  jajaja, ze zijn erg ijdel en houden van mooie kleren (met voorkeur voor westerse merken) en ze staan zichzelf heel vaak te bewonderen in de spiegel (of ramen), wen daar alvast maar aan  jajaja

thumb
die van mij hare slipper ging es stuk toen we op weg ware naar de cityhouse van ormoc om de marriage notice te halen. we hadden nog iets van 10m te stappen toen de zool los kwam.
oww wat een ramp. Die wilde simpelweg niet meer verder. Ik dacht eerst dat ze een grapje maakte. Dus ik lachte wat. Maar die was met geen stokken meer verder te krijgen. Ze wilde direct naar de city om haar slippers te laten repareren. omdat ze anders een "bad impression" zou maken, en mensen zouden denken dat ze te poor was om slippers te kopen.
Heb toen echt alles moeten uit de kast halen (lees: ze een paar nieuwe beloven) om ze mee te krijgen.
Tja zo beleef je telkens wel wat. Is ook wel één van de vele redenen waarom ik gek van haar ben en soms wordt  biggrinn . Ze heeft of hebben (weet niet of ik mag veralgemenen) een apart karakter. En ze gaan je zeker niet blindelings volgen.
Robert
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

« Antwoord #124 Gepost op: 13 Augustus 2010, 10:09:47 »

Laat die Koen maar lekker een beetje pionieren, ik vind er niks verkeerd aan.
Er zijn nu eenmaal meer en meer mensen op Internet en dus ook op die dating sites en daar zitten op zeker vrouwen bij die veel geld willen verdienen in korte tijd. Maar ach, komen ook kerels die in korte tijd zoveel mogelijk vrouwen willen bezoeken in bv Filipijnen.
Hij heeft goede bedoelingen in ieder geval, zal hem heus wel lukken. En dan kan je een keer afspreken als je wil. Als het niet lukt ga je lekker beetje reizen, je komt altijd mensen daar tegen.
En verder kan je ook nooit weten wat iemand heeft gedaan. Ik zit lekker aan het strand op Puerto Galera een biertje te drinken met een maat van me, komt er iemand voorbij die ons Nederlands hoort praten. Aardige kerel, helemaal enthousiast over zijn vriendin.
Had die leren kennen en hij was zo blij dat zij uit de provincie kwam, had zoveel verhalen gehoord over meiden uit Angeles en Manilla. Aardige kerel, hoop pech gehad in het leven, nu helemaal happy.
Na wat biertjes vroeg die of we in de avond naar een restaurant wilden komen, dan konden we haar ook ontmoeten, en hapje eten. Wij nog een paar biertjes erin gegooid toen de man weg was, meteen maar doorgegaan naar het restaurant, nou daar zat ze.
Het laat zich al raden, nou die konden we wel die vrouw, jaren in een bar in Angeles gewerkt, ja wat moet je dan.
We hebben niks laten merken, toen de man naar de wc moest heeft ze ons gevraagd om niks te zeggen, dit was haar kans op geluk, we hebben dat niet ook gedaan, verder leuke avond gehad.
Dus Koen, je weet het nooit helemaal zeker, ga jij je eigen gang maar.

Phille
Koloniale kapitalistische betweter met roze bril
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #125 Gepost op: 13 Augustus 2010, 10:35:58 »

Citaat
Tja zo beleef je telkens wel wat. Is ook wel één van de vele redenen waarom ik gek van haar ben en soms wordt   . Ze heeft of hebben (weet niet of ik mag veralgemenen) een apart karakter. En ze gaan je zeker niet blindelings volgen.

Wel Gago ---> waarom ik gek van haar ben en al wel eens ook wordt <----- ik had het niet beter kunnen omschrijven  floet

Bijvoorbeeld, we zijn samen naar een film op TV aan het kijken, zij vindt de film niet interessant en dan zapt ze maar naar een ander kanaal (zonder te vragen natuurlijk), een of andere show in tagalog natuurlijk  weetikniet, blijkt daar normaal te zijn  weetikniet (zo kan ik er nog wel een aantal dingen schrijven  jajaja).

Of 's morgens wakker worden, zij dan, gordijnen open, tv aan (vollenbak natuurlijk) ... darling are you still sleepy  denk  haha

happy  happy happy

Ze hebben inderdaad een wat ander karakter, is normaal he, andere cultuur andere gewoontes, maar och, na een opmerking over het zappen naar een ander kanaal zonder vragen deed ze dat niet meer en zolang ze dus rekening houdt met opmerkingen en zich aanpast is er niets aan de hand. Maar ik blijf het wel steeds facinerend vinden, op welke wijze ze zich vaak gedragen.

Citaat
En verder kan je ook nooit weten wat iemand heeft gedaan.

Robert, dit is eveneens van toepassing op ons, zij weten ook niet welke bagage wij meesleuren! En iedereen zal natuurlijk zichzelf van z'n beste kant laten zien, je zou gek moeten zijn om het niet te doen hé  jajaja

opinie
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #126 Gepost op: 13 Augustus 2010, 22:33:35 »

We hebben niks laten merken, toen de man naar de wc moest heeft ze ons gevraagd om niks te zeggen, dit was haar kans op geluk, we hebben dat niet ook gedaan, verder leuke avond gehad.

De vraag is echter: "Als het al met een leugen begint, waar eindigt het dan?"

Zal het niet erger worden als alles uitkomt, maanden of jaren later?

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus
Amice
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Philippines Philippines

Soms moet je sneller zijn dan de klos!

« Antwoord #127 Gepost op: 14 Augustus 2010, 05:17:56 »

Draai die zaken nu eens om?
Stel een filipino weet meer van de toekomstige buitenlandse asawa die bv. heeft schuin gemacheerd in angeles.

Ik ben er toch heilig van overtuigt dat die de filipina in kwestie zal inlichten over de escapades van die buitenlander. Soort beschermd soort immers.

Ik zie derhalve geen heil in de zwijgzaamheid jegens de buitenlander in kwestie.

Hoeveel buitenlanders hebben al baat gehad met de informatie die hier op het forum is te verkrijgen?

Daarover roemt iedereen maar in de dagelijkse praktijk an persoon, lijkt dat dan weer niet te werken,beetje vreemd en zeker controvers lijkt mij.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent
Robert
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

« Antwoord #128 Gepost op: 14 Augustus 2010, 10:45:24 »

De vraag is echter: "Als het al met een leugen begint, waar eindigt het dan?"

Zal het niet erger worden als alles uitkomt, maanden of jaren later?

goede vraag, maar wel een moeilijke.
in dit geval niet verteld, want kon de man niet goed genoeg.
je doet het denk ik nooit goed, je weet niet hoe iemand reageert.
ik heb het 1 keer aan een vriend moeten vertellen, echt heel voorzichtig wat zijn vriendin allemaal deed.
dacht er goed aan te doen, resultaat zie hem niet meer.
en die stuurt een hoop dat kan ik je wel vertellen.
maar uiteindelijk mag en kan hij doen wat hij wil natuurlijk.
opinie
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #129 Gepost op: 14 Augustus 2010, 23:43:59 »

ik heb het 1 keer aan een vriend moeten vertellen, echt heel voorzichtig wat zijn vriendin allemaal deed.
dacht er goed aan te doen, resultaat zie hem niet meer.
en die stuurt een hoop dat kan ik je wel vertellen.
maar uiteindelijk mag en kan hij doen wat hij wil natuurlijk.

Ok, hij zal het dus aan zichzelf willen ontkennen en als hij dan nog veel geld over heeft voor het plezier van zijn lulletje is het zijn probleem maar hij is gewaarschuwd. Hij moet achteraf niet komen huilen dat hij het niet wist.

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus
Pagina's: 1 ... 10 11 12 [13] 14 15 16 ... 18   Omhoog
  Print  

Ga naar: