Ik heb (vindt ik) het meest geweldige huwelijks feest gehad dat er bestaat.
In een doodlopende straat werd er een complete setting opgesteld. Tenten, catering en podium werden opgebouwd in de straat. Voor het huis van een tante van mijn Asawa. Rode loper, bloemen, rook machine, alles was aanwezig.
Ook de priest van een weeshuis die ons trouwde. Geen enkele andere priest van een kerk wilde ons trouwen. Ach, deze priest runde een weeshuis, en een royale gift aan zijn weeshuis deed wonderen.
Alle seremonies werden gebezigd. Behalve het opspelden van geld op de bruid. Want er was niemand die geld had.
Ook de bruidskado´s waren summier. Een fan van een verre nicht uit Japan. wat borden, beetje slordig ingepakt. Ach het kwam uit een goed hart.
Na de plechtigheid, kleedde een ieder zich om, in normale kledij, short en t-shirt. De bakken SML kwamen boven tafel en we hebben er een geweldig feest van gemaakt in de straat. Met karaoke en al, al was dat niet aan mij besteed.
Wat wil je nog meer?
Klinkt inderdaad top, iedereen geeft een eigen invulling aan een huwelijk.
Die van mij bestond uit een kerkelijk huwelijk samen met een ceremonie/program in een conference hall van een hotel met muzikanten erop en eraan.
En een mooie huwelijksnacht erachter aan.

Het voordeel is dat je in de Filippijnen voor relatief weinig geld een goed feest op touw kan zetten, alleen blijft het duur voor familieleden en vrienden om over te vliegen.

Wat jij beschrijft is inderdaad de afterparty met SML waar iedereen ook vrolijk van wordt.

Om de kados heb ik het ook niet gedaan, maar tot mijn verbazing hebben de meeste naaste familieleden van haar zijde hebben toch wat proberen te geven, wat ik erg waardeer.