Informatie uit het publieke deel van dit forum mag overgenomen worden mits bronvermelding en kosteloze verspreiding.
Voor zowel fotomateriaal als alles uit het ledendeel van het forum geldt bijkomend dat er voorafgaandelijk goedkeuring van de auteur nodig is.

ELJO Balikbayan BOX   Voshaar Schuttingen   Home Oriental Asian Market
Filippijnen forum
22 Mei 2012, 11:19:32 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]  Allemaal   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: ACR-I card verplicht bij verlenging duur toeristenvisum met 59 dagen  (gelezen 1275 keer)
A A A A
franil
Forumlid
*

Geslacht: Man
Nederlander Nederlander

Philippines Philippines

« Antwoord #10 Gepost op: 6 Januari 2012, 08:00:29 »

Even voor de goede orde: mensen die met een balikbayan stempel op de Filippijnen zijn hadden al geen papieren ACR card, en hoeven ook nu niet in de rij te gaan staan voor de ACR-I card. Ze waren en zijn nooit ergens geregistreerd, en kunnen dus gewoon ongeregistreerd in- en uitreizen. Dit zojuist nagevraagd bij de Immigration in Cagayan de Oro.

Franil biggrinn

Vroeger was ik een stuk jonger........
Luke
Forumlid
*

Geslacht: Man
Belg Belg

Philippines Philippines

« Antwoord #11 Gepost op: 6 Januari 2012, 09:12:54 »

Mijn laatste verblijf in Thailand dateert van 2008. Na 1 jaar moet je dan inderdaad het land verlaten. Waar je vroeger in omringende landen dan bij een Thaise ambassade weer een jaarvisum kon verkrijgen, is deze route min of meer afgesloten en ben je dus wel verplicht naar je thuisland (als NL-er) naar Nederland terug te gaan om daar dan weer een jaarvisum aan te vragen. In feite is dat niet echt bezwaarlijk, althans ik ga er vanuit dat de meesten toch wel 1x per jaar naar NL gaan om uiteenlopende redenen.

Dan toch geen optie voor mij.
Ik heb geen "uiteenlopende reden" om jaarlijks naar BE te gaan....
Pagina's: 1 [2]  Allemaal   Omhoog
  Print  

Ga naar: