Allemaal bedankt voor de info!
@ Dolfijn
Ik heb met de Ambassade in Manilla een telefonisch gesprek gehad en wat betreft dat document bis 3, heel erg bizar, dit document is een verplichting voor mij; ik moet mij garant stellen voor haar en ben verantwoordelijk, ik moet ervoor zorgen dat zij effectief terug naar huis gaat, in het geval dit niet zou gebeuren en ze dus illegaal in het land zou blijven, de dag dat ze opgepakt zou worden draai ik op voor alle kosten om ze uit te wijzen.
Dus zou men denken, welke zorgen moet de overheid zich dan maken? Wel, dit verplicht document is niet voldoende om de overheid te overtuigen dat ze naar huis zou gaan, begrijpen wie het begrijpen kan, ikke begrijp het in elk geval niet

@ Rich
Mijn vriendin heeft geen werk, ze "graduate" in April 2010 ...
Ik snap het allemaal niet zo goed, ons land loopt vol met andere nationaliteiten, waarvan velen gebruik maken van ons sociaal systeem (begrijp mij niet verkeer he, ik zeg niet dat ze allemaal profiteren, maar een groot deel wel), als de overheid voor iedereen zo moeilijk doet, hoe zijn die hier dan geraakt? Moet IK misschien nu eens op mijn beurt, als nen brave werkende belastingsbetalende burger, aan een hongerstaking beginnen in één of andere kerk; of ergens hoog in een kraan gaan zitten ... "IK WIL EEN VISUM VOOR MIJN VRIENDIN, IK WIL EEN VISUM VOOR MIJN VRIENDIN!!!"