Nu doe ik doorgaans niets anders dan filipina's begeleiden die naar Nederland willen.
Er is echter geen plicht om getrouwd te zijn om deel te nemen aan het inburgerings examen buitenland nog voor MVV aanvraag.
Wat vereist is, is dat de Filipina niet al getrouwd is om voor gezinsvorming (dit kan dus ook samenwonen zijn) in aanmerking te komen.
In zoverre komt het mij voor dat de betrokkene filipina dan ook kan trouwen in het land waar de scheiding is uitgesproken en daar het examen kan doen en de mvv kan aanvragen in dat land.
De NSO moet vervolgens je vrouw een gehuwdverklaring met jouw afgeven ipv met de Filipino
Ik ben het in dit geval met Kano eens dat een tussen filino/filipina gesloten huwelijk in de filippijnen niet voor echtscheiding in aanmerking zal komen in het buitenland aangezien de rechter daar dan niet bevoegd is de scheiding uit te spreken.
Dit kan enkel indien een der partners de nationaliteit van dat land bezit, er woonachtig is en het huwelijk daar is geregistreerd.
maar ik leer graag iets bij en het is van informatieve waarde als je kunt aangeven hoe het in het door jou aangegeven geval werkelijk zit.