OK,PROBLEEM OPGELOST ZO TE ZIENVanmiddag ben ik bij de Immigratie Dumaguete geweest en heb met de chief gesproken betreffende de vraagstelling in dit topic
Allereerst betreffende de jaarlijkse reportsIk spreek allleen maar over de 13a, 13e en 13g visas !!
Iedereen die een 13a, 13e, of 13g visa heeft
MOET zich elk jaar melden voor the
"annual report'.
GEEN UITZONDERINGEN
Vervolgens betreffende het feit dat er een aantal mensen nu nog zouden rondlopen op de
die op de achterkant van hun 13.......visa I-cards allleen een issue datum hebben staan.
De eerste I-cards die werden afgegeven waren (had ik moeten weten

) een jaar geldig en daar stond geen
valid until datum op.
Daarna is er een verzoek gekomen van de ambassades (op aandringen van de international chamber of commerce) van vele landen om de I-card geldig te maken voor een periode van 5 jaar.
De Commissioner van de BI

heeft daarmee ingestemd en een memorandum was alsnog verstrekt, waarin onder andere stond vermeld dat de bedoelde I-cards vanaf een daarin bepaalde datum (vergeten wanneer) voor 5 jaar geldig zouden worden.
Dus in mijn geval werd mijn eerste I-card in 2006 verstrekt en zou alleen geldig zijn tot 2007, maar aan mij werd destijds verteld om de BI in Mandauwe Cebu terug te bellen betreffende de nieuwe verval datum. Dat werd in
mijn geval 2006 plus 5 jaar is 2011.
Dus de mensen die hun 13xxx I-card aan Pjottr lieten zien waarop GEEN
VALID UNTIL DATUM stond vermeld, hadden dan waarschijnlijk de oude I-cards, en als zij dan
nu nog beweren dat die betreffende I-cards langer geldig zijn als 5 jaar na de datum van issue dan snijden deze mensen zich behoorlijk in de vingers

Heb ik het fout ergens, gaarne uw correctie
De Klootzak