Wel, ik was 8 jaar geleden ook met een

een relatie begonnen. 4 fantastische jaren gehad. Er kwamen namelijk strubbelingen toen haar jongere zus met een touristenvisum op bezoek kwam. Uiteindelijk had ze niet veel zin om terug te keren ( en als het in hun bolleke zit, krijg je het er enkel met een mirakel terug uit ) en de druppel was niet dat zus begon baaste spelen over mijn vriendin, maar dt ze reeds 2 maanden zwanger was toen ze in Cebu op het vliegtuig stapte. Dus overstay, illegal and ready to deliver a baby soon..... In allerijl heb ik nog iets kunnen regelen met de beruchte advocaat Quintelier in Antwerpen, maar het kalf was zo goed als verzopen wat onze relatie betrof. Ter info, Elda was 1 jaar jonger dan ik.
Veel ( niet allemaal ) die je in Belgie tegenkomt zijn reeds vergiftigd door de luxe hier, ze MOETEN merkkledij hebben, een Gucci handtas en ze verzamelen zich in PH cafes. ( zoals er hier enkele in A'pen zijn ). Daar wordt steevast over geld, luxe en mode artikelen gesproken. Op welke wijze ze hun man kunnen overtuigen om met geld over de brug te komen. Let wel, die zijn vrouwen die reeds langere tijd hier zijn, na een breuk met hunne verlosser, die hun uit " de miserie " gehaald hebben. Ik ga hier geen namen noemen, maar ik ken nog een erger geval. P leert een meiske kennen via een cafebazin in A'pen ( de dochter ) in Cebu en wordt op haar verliefd. Na haar 6x te hebben bezocht, besluiten ze te trouwen en alle paperassen te regelen voor de visum. Na een jaar kan hij zijn Asawa eindelijk gaan halen ( P is 46, zijne trouwboek 23 ). Vanaf het moment dat ze voet zet op Belgische bodem, valt zijn droom als een kaartenhuisje in elkaar. Ze doet afstandelijk en heeft plots constant " hoofdpijn ". Uiteindelijk krijgt hij de flikken aan zijn deur omdat zij klacht was gaan indienen daar hij haar zou mishandelen. Ik kan P al jaaaaaaaren en heeft nog nooit een vlieg kwaad gedaan. Uiteindelijk vindt hij in haar GSM txt verkeer van zijn vrouw naar haar moeder ( van 't cafe ) Na vertaling van Tagalog in Ned, viel P bijna achterover. Zijn vrouw had een txt naar haar moeder gestuurd ( voor het huwelijk ): Ik zie P helemaal niet graag, hij is te oud en onaantrekkelijk.
Waarop de moeder antwoordde: Trouw met hem, als je hier zijt kan je hem onmiddelijk buiten sjotten. Je hoeft je geen zorgen te maken.
Ze zijn dus allemaal niet zo lief................
Swoit, na mijn relatie met Elda heb ik de draad terug willen opnemen en korte affaires gehad met

vrouwen.
Alles liep altijd fout sinds dan, ik kon geen relatie meer aan met een

!
Ik had tenslotte van het

standpunt kunnen genieten gedurende enkele jaren.
Ruim een jaar geleden heb ik Virgie leren kennen via het internet, ja.... ik zat dagelijks te chatten en was terug, als een hongerige hond op zoek naar een Philippina. Ik deed niks anders in het beginstadium als het kaf van het koren te scheiden, 90% begon al na enkele weken over geld te zeuren.
Uiteindelijk bleef alleen Virgie over, die nog nooit 1 eurocent aan mij gevraagd heeft, zelfs tot op heden, na haar talrijke trips naar de ambassade, DFA en de papierwinkel. Ik heb uiteindelijk 2 maanden bij haar thuis verbleven, en ja hoor, ik voelde me weer zoals ik me 8 jaar geleden voelde.
Ter info, mijn vrouw en ik schelen 9 jaar. Zij heeft reeds ervaring ( 10 jaar werkzaam in Japan ) en kan dus heel goed relativeren, wat met een " groen " blaadje, die nog geen stap buiten de

heeft gezet heel moeilijk is. Is ook logisch, ik lachte me een breuk als ik vroeg aan haar vriendinnen wat ze over Europa (

kennen ze uberhaupt niet ) denken. Steevast zijn wij allemaal miljonairs, die in dure wagens rondrijden en 4x per jaar op vakantie gaan. Wij zijn niet alleen de oplossing voor hun probleem, maar ook het godsgeschenk voor het cronisch geldgebrek van hun familie ( ook neven en nichten ). Hoe het komt dat wij in hun ogen zo rijk zijn ? Uiteraard niet door te werken maar via Wall Street.
Toen ik over het onderwerp geld sturen naar de PH begon, als ze hier is, kreeg ik steevast het zwijgen opgelegt. Haar antwoord was dat haar ouders en familie in haar huis mochten blijven wonen en dat haar familie enkele rijstvelden ter beschikking had ( 4 oogsten per jaar ) en dat dit voldoende was om ginds ruim rond te komen.
Voila, op mijne vrije dag heb ik mijn mening gezegd.
@ Phille, als je € 500 per maand moet sturen ben je ook niet goe bezig, € 150 is meer dan voldoende, zeker als je weet dat er nog buitenlanders sponsoren zijn. € 500 wordt snel aangepast naar € 600, 700,...... Als jouw vriendin je echt graag ziet, dan gaat ze niks vragen, aangezien er reeds voldoende weldoeners aanwezig zijn. En met het beeindigen en bekostigen van haar studies heb ik ook mijn bedenkingen. Als ze van je houdt, is de logische stap naar het huwelijk, na het huwelijk is de logische stap dat ze naar belgie komt. Na deze laatste stap, is haar diploma rijp om aan de muur te hangen. Diplomas zijn hier namelijk zo goed als waardeloos omdat het onder het Europese niveau is. Een Engineer degree is hier gewoon een LO...
Ik weet dat ik bakken kritiek ga krijgen na deze publicatie, maar dit is mijn mening die ik zonder roze bril wou neerpennen.
Waarom oudere mannen een jongere vrouw willen ? Komaan, dat weet iedereen. Als je de keuze hebt tussen een zagend wijf die meer tijd spendeerd bij je schoonmoeder en zich een cronische hoofdpijn inbeeld uit

en een jonge lieve, sexy kip van ginder, is de keuze toch snel gemaakt ?