Mijn vermoeden is als volgt. Het "verzorgen" lijkt een aangeboren eigenschap te zijn bij Aziatische vrouwen en een iets ouder persoon heeft soms wel eens wat meer waardering voor deze eigenschap. Niet zelden is de westerling uit een relatie gestapt met een bankhangende chagareinige soap fan met bijbehorende aardappelbuik en spataders. Daarentegen zijn de jongere Aziatische mannen vaak van een totaal andere mentaliteit en vliegen graag vaak net als bijen van bloem tot bloem.
Uiteraard speelt het stukje financiële zekerheid wat een westerling kan geven ook een rol.
Hier heb ik toch wel een paar reacties op Boomerang,
1) wat de bankhangende soap fans betreft moeten de Filippijnse vrouwen niet onderdoen (heb ik al mogen merken), die kennen der ook wel wat van, zonder dan nog vragen te stellen naar wat voor soaps ze dan kijken, de acteer prestaties in de Filippijnse soaps zijn op zen minst bedenkelijk te noemen! Dan gaan we het nog niet hebben over de vele shows die naar mijn gevoel 24 op 24 te zien zijn ... Filippijnen zijn misschien nog meer aan TV verslingerd dan wat wij hier gewoon zijn.
2) Wat betreft aardappelbuikjes en spataders, heb jij een filipina al eens bekeken die wat op leeftijd is ? Als ze jong zijn zien ze er strak uit, maar de grote meerderheid van al de Filipina's die ik hier in Belgie zie kan je bezwaarlijk strak noemen; ne keer wat ouder worden die ook behoorlijk rond (noem het maar rijstbuikjes), trouwens sommige hebben dat al op jongere leeftijd, mijn vriendin gelukkig niet

3) Jongere aziatische mannen die vliegen van bloem tot bloem, butterflyen zoals ze dat daar zo mooi omschrijven; dit is niks anders dan wat westerse jonge mannen doen ... daar is echt geen verschil in hoor. Het enige verschil is dat de gemiddelde jonge westerse vrouwen wat slimmer zijn op da vlak en ervoor zorgen dat ze niet zwanger geraken als ze dat niet wensen!

en indien het dan toch gebeurd en dus zwanger worden dan bestaat de optie abortus ... want ook in onze contreien nemen jonge mannen hun verantwoordelijkheid niet altijd op

4) Het stuk financiele zekerheid is volgens mij de enige echte drijfveer ... alhoewel westerse vrouwen dat ook belangrijk vinden, maar gezien ze niet in dezelfde erbarmelijke situatie leven hoeven ze niet voor een oudere man te kiezen, ze hebben meestal ook de nodige financiele onafhankelijkheid
5) Ik denk ook dat het pas op een zekere leeftijd is dat westerse mannen een aziatische vrouw in overweging nemen, de meerderheid van de westerse mannen zijn toch wel wat ouder, de jongere mannen gaan er eerder naar toe voor de fun; hopelijk krijg ik hier nu niet de volle lading van alle forum leden; maar ik denk dat het er toch een deel waarheid inzit. Spreek ik voor mezelf, als ik moet kiezen tussen een wat oudere westerse vrouw met nen hele berg bagage of een jonge strakke filipina dan weet ik het wel; beide kosten toch geld
6) Dus waarom ben ik verliefd geworden op mijn vriendin ... ze is lief, ze is niet zo zorgdragend als ik veel hoor zeggen over aziatische vrouwen, ze is wel in zeker mate intelligent, ze is mooi, ze is sexy, ze is zelfs in zekere mate materialistisch, haar leeftijd heeft zowel voor- als nadelen, maar aan elke persoon scheelt wel iets (nobody is perfect) maar om samen te vatten, ik voel mij er gewoon goed bij!