Zaterdag 27 februari .....Sapak dag ( Compostella )
Afgesproken met limburger om even een kijkje te nemen hoe het daar aan toe gaat . @ stip66 , nichtje van limburger ontmoet in levende lijve .....pracht van een schat .....

10 uur am vertrek richting Compostella ketels worden ingeladen en onderweg even gestopt om deze te vullen met pancit , spaghetti , ...
Aangekomen worden we algauw verwelkomt door de vele kinderen .
Ondanks het feit dat het om meer dan 100 kinderen zijn is het er erg rusting ze zijn zo gedisiplineerd en wachten gedwee hun beurt af.
Wij worden verwelkomt met wat gezang dat ten hore wordt gebracht en plots ..... Happy Birthday to You .....waaauw ...zal mij steeds bijblijven
In ieder geval het heeft mij een blijvende indruk gegeven van al het goede werk dat ginder wordt verzorgd .
Tot spijt kon de pater vandaag niet aanwezig zijn wegens ziekte ( van harte betershap gewenst ) en werden we rondgeleid door een charmante zuster die toen zowat de leiding had.
Ik moet zeggen chapeau voor de asawa van limburger en zijn nicht ( stonden als eerste klaar om het eten te bedelen )
Heb er ook enkele andere buitenlanders ontmoet , waarvan een 140 stukken zeep had meegebracht voor de kinderen .
Voor minder dan 1 euro per dag opzij gelegd ( jaarbasis ) , kun je deze kinderen een maand lang voeden .....
Dus limburger , niets dan lof, een pracht van een project .....