Ik denk ook dat een plaatselijke timmerman het beste is. Koop dan een goede foam en breng het naar de upholstery. De meeste dingen zijn waardeloos. Meubels van nccc en gaisano zijn chinees. Ik ken de manager van gaisano davao en hij vertelde mij dat ik beter niets koop in gaisano en nccc. Alle meubels trekken op niets. Als je iets laat maken, uw houtsoort kiest en alles een beetje in de gaten houdt komt dat zeer goed. Je zal topkwaliteit hebben. Koop ook geen foam van nccc. Na 2 maanden in uw zetel zitten is de foam zo plat als een blad papier. Ze maken hier lokaal goede foams. De goede merken zijn Mandaue foam en dewfoam en er is nog een derde maar ik ben de naam kwijt. Je kunt dan kiezen uit een kwaliteit of 5 en verschillende diktes. Neem maar de beste kwaliteit. Dit is nog steeds goedkoop en zeer degelijk. Niet alles wat je in malls koopt is slecht. In manilla is er veel te koop van goede kwaliteit maar het zal niet in nccc of gaisano zijn. Met een plaatselijke timmerman in te huren kun je nog iemand een pleziertje doen ook...
toen ik er was in april heb ik idd enkele carpenters bezocht en ook een lokale markt waar ze allemaal meubels verkopen... natuurlijk toen ze mijn witte neus zagen was het al prijs

... dus heb ik zelf 1 en ander uitgetekend en dan kuya laten prijs gaan vragen... kreeg die direct de vraag of dit door een witneus getekend was

... zag er te modern uit...
heeft hij toen maar verteld dat zijn zus interieur architecte was... en dat het voor een klant was...
die handel bij NCCC is idd troep... stond ik eens te leunen tegen een slaapkamer kast... viel die wel niet uit elkaar

... ben dan maar vlug

die foam is idd niks waard... hebben nu wat "kussens" die opgevuld zijn met die foam en ze zijn idd ze plat als een vijg...
wanneer ik terug ga in oktober ga ik een mooie hoekzit bank laten maken in gevlochten riet... heb op palawan pracht resultaten gezien voor zo'n 10.000p... heb je een bankstel van 2,5m op 2.5m in L vorm... dan nog enkel wat dikke deftige kussens en ik heb mijn lounge ook al