Informatie uit het publieke deel van dit forum mag overgenomen worden mits bronvermelding en kosteloze verspreiding.
Voor zowel fotomateriaal als alles uit het ledendeel van het forum geldt bijkomend dat er voorafgaandelijk goedkeuring van de auteur nodig is.

ELJO Balikbayan BOX   Voshaar Schuttingen   Home Oriental Asian Market
Filippijnen forum
11 Februari 2012, 07:55:43 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Tagalog for beginners  (gelezen 676 keer)
A A A A
Kano
Forumlid
*

Geslacht: Man
Nederlander Nederlander

Philippines Philippines

Everything has beauty, but not everyone sees it

« Gepost op: 12 Februari 2010, 06:25:13 »

Op deze (Engelstalige) site staat wat basic Tagalog:  link 

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
ganda
Forumlid
*

« Antwoord #1 Gepost op: 12 Februari 2010, 12:08:23 »

Een goed hulpmiddel is het boek: BASIC TAGALOG for foreigners and non-tagalogs.
by: Paraluman S.Aspillera
Tuttle Language Library

Te verkrijgen in boekhandel Inter1 Schuttershofstraat 43 Antwerpen tel:03/232 20 31

Darko69
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

deserteagle47@hotmail.com
« Antwoord #2 Gepost op: 7 Juli 2011, 13:50:55 »

Ter aanvulling:
• Making out in Tagalog
• Living Language Tagalog
• Before You Know It Deluxe - Learn Tagalog
• Talk now Plus! Tagalog
• Learn Tagalog DVD 1: Basic, DVD 2: Intermediate, DVD 3: Advanced

Ik ben sinds kort begonnen met het leren van de basis van deze taal, aangezien ik vanaf nu alleen maar vakantie heb. Vind het zeker geen complexe taal en veel makkelijker dan de thaise taal, al is dat natuurlijk niet hiermee niet te vergelijken, maar doordat het makkelijker is maakt het voor mij wel een stuk leuker om te leren.
josv
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Philippines Philippines

« Antwoord #3 Gepost op: 7 Juli 2011, 14:15:19 »

Het voordeel van Tagalog ( en Cebuano etc. ) is dat wat je leest is wat je zegt.

Helaas is de woordenschat tamelijk gering zodat er veel nuances zijn waar wij westerlingen niet mee om kunnen gaan. Daar komt nog bij dat 90% van de bevolking buiten tagalog nog hun eigen dialect spreken onder elkaar. Mijn vrouw spreekt 4 dialecten. Met de klanten Cebuano of Tagalog soms Ilongo, met de meisjes Bilaan............

Helaas, voor iemand die absoluut geen talenknobbel heeft, hou ik het maar op Engels.
« Laatste verandering: 7 Juli 2011, 14:21:18 door josv » Gelogd
Dreamer1975
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #4 Gepost op: 16 Juli 2011, 09:20:37 »

Ben ook begonnen met zo'n dvd om tagalog te leren en bepaalde dingen zijn héél makkelijk aangezien ik vroeger nog spaans heb geleerd.Enorm veel spaanse woorden dus ,maar dat komt dan ook door hun geschiedenis.Andere dingen zoals lichaamsdelen zijn dan een stuk moeilijker te leren,maar da's persoonlijk :-)
Dirk68
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #5 Gepost op: 21 November 2011, 18:57:11 »

Het was eerst mijn bedoeling om geen geld uit te geven voor het leren van Tagalog, maar ik vond het uiteindelijk toch te moeilijk zonder een goed gestructureerde cursus.

Na lang overwegen heb ik uiteindelijk de online cursus gekocht op deze site https://learningtagalog.com/

Het heeft een aantal gratis lessen en de grammatica is ook (gedeeltelijk) gratis.

De lessen zijn eenvoudig en lijken me goed gestructureerd. Ik heb eens een vraag gesteld over uitspraak en daar kreeg ik dezelfde dag antwoord op.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: