Informatie uit het publieke deel van dit forum mag overgenomen worden mits bronvermelding en kosteloze verspreiding.
Voor zowel fotomateriaal als alles uit het ledendeel van het forum geldt bijkomend dat er voorafgaandelijk goedkeuring van de auteur nodig is.

ELJO Balikbayan BOX   Voshaar Schuttingen   Home Oriental Asian Market
Filippijnen forum
22 Mei 2012, 12:00:55 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 7 8 9 [10]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: info over het kopen van een huis op de Filippijnen !  (gelezen 6157 keer)
A A A A
gosternokke
Forumlid
*

Geslacht: Man
Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

« Antwoord #90 Gepost op: 19 November 2011, 08:54:14 »

Effen gekeken dat beschermde gebied is alleen 1000 hectare in het zuiden van Olango.   Dus nagaan of het bouwproject niet binnen dat beschermde gebied valt

http://www.olangowildlifesanctuary.org/Olangopaper1.pdf
vvjoris
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

Plan, bereken en doe!

vvjoris vvjoris
« Antwoord #91 Gepost op: 19 November 2011, 18:52:40 »

Ik ga er alleszins kijken als ik in Cebu ben, en als het ons aanstaat, vlieg ik wel even naar de initiatiefnemers in Noorwegen als ik terug ben. Ik hoor wel positieve, maar vooraf 'af te raden' bemerkingen. Ik wou er oudejaarsavond doorbrengen met Janice, wat familie en Ann (die voor mij werkt in Cebu) en haar man. Maar Ann wil er al niet naartoe om te eten, want schijbaar is er op het eiland iets met 'food poisoning' geweest en nu is precies alle eten er vergiftigd....beetje bijgeloof in  smiley-philippines zeker.
Ik lees hier dat er vele andere budgettair interessanter mogelijkheden zijn, maar ik moet een beetje letten op de verbindingen met Cebu City, omdat ik er hoop een zaak te starten, waarbij ik zowel als Janice voortdurend op en af zullen gaan tussen  belgiesmiley en  smiley-philippines, dus als we er verblijven mag het niet te ver zijn, terwijl ik toch niet in de smog en de uitlaatgassen van Cebu wil zitten. Ik had ergens iets gelezen over een eiland maar dat was d'office al vier uur van Cebu, en Talisay lijkt ook al niet te doen.... Het zal zoeken worden, maar ja, ik heb tijd é....
dolfijn76
Forumlid
*

Geslacht: Vrouw
Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #92 Gepost op: 19 November 2011, 20:15:40 »

vvjoris waarom trek je dan niet meer naar de provincie op Cebu ofwel naar het noorden of het zuiden.  Dan heb je toch minder reistijd en ook geen last van smog.  Mijn schoonouders wonen in Ginabucan (noord Cebu in de bergen) en dat is ongeveer een anderhalfuur rijden van Cebu City. Ginabucan ligt in de bergen en is nu niet direct voor buitenlanders misschien hoewel.  Maar Danao en Sogod zijn wel gekend bij buitenlanders en dat is ongeveer een uurtje van Cebu City. Als je dan iets van de baan weggaat zit je in een mooi stukje natuur.  hetzelfde geldt als je naar zuid Cebu gaat richting Moalboal.
vvjoris
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

Plan, bereken en doe!

vvjoris vvjoris
« Antwoord #93 Gepost op: 20 November 2011, 06:24:58 »

Ik zal gaan zien binnen een week of vijf é, ik zie er al naar uit. Janice sprak ook al van Moalboal, maar ja je moet er ook rekening mee houden dat Janice geen rijbewijs heeft, en dat ik ook niet geneigd ben te gaan autorijden tussen die zotte chauffeurs en allerlei putten in de weg in  smiley-philippines. Het is de bedoeling dat Janice elke dag naar haar werk kan in Cebu City wanneer ze in  smiley-philippines is, en dat ik geen uren onderweg ben naar de luchthaven als ik in  smiley-philippines ben, want ik ga dan regelmatig op en af moeten naar Manila en zo. En ik wil ook een beetje mijn droom waarmaken: wonen op een plaats waar ik steeds zeezicht heb....
dolfijn76
Forumlid
*

Geslacht: Vrouw
Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #94 Gepost op: 26 November 2011, 11:47:41 »

Minglanilia of zoiets is ook een optie of consolacion maar deze laatste is voor mij persoonlijk toch al te veel stad.  Veel zoekplezier in ieder geval.
Wat het rijden betreft tja dat zou ik ook vermijden ginderachter.  Daarenboven heb je zoveel lokaal vervoer dat het niet echt nodig is.  je hebt tussen Cebu City en Moalboal ook nog wel wat dorpen liggen die niet te druk zijn.  Veel succes met je zoektocht.

jiggy
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

arsene.geirnaert
« Antwoord #95 Gepost op: 12 Februari 2012, 08:01:54 »

Een zeer interessante site ontdekt :
www.retirePhilippines.com

met daarin een pagina :

HOUSING MARKET MYTHS IN THE PHILIPPINES. : De markt van de woningbouw bekeken in een breder economisch perspectief !!

http://retirephilippines.com/property/housing-market-myths-in-the-philippines/

bananacreek
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Philippines Philippines

« Antwoord #96 Gepost op: 12 Februari 2012, 10:11:08 »

Een zeer interessante site ontdekt :
www.retirePhilippines.com

met daarin een pagina :

HOUSING MARKET MYTHS IN THE PHILIPPINES. : De markt van de woningbouw bekeken in een breder economisch perspectief !!

http://retirephilippines.com/property/housing-market-myths-in-the-philippines/

http://retirephilippines.com/retire-philippines-info/top-10-reasons-retirees-go-wrong-when-they-move-to-the-philippines/
Een flink aantal beweringen hier zij correct naar mijn mening: " but sometimes it all depends"... jajaja jajaja

http://retirephilippines.com/retire-philippines-info/try-not-to-look-like-a-tourist-as-a-retiree-in-the-philippines/
De man is toch wat meer paranoid als ik dacht ik, ik ben goed gekleed normaal en loop met een bundel geld op zak elke dag (één briefje van 500 aan de buitenkant en de rest 20 peso bills..... jajaja jajaja atyourservice lachen)

Ik ben nog nooit aangerand....ik bedoel beroofd...in bijna 36 jaar hier..... thumb happy

http://retirephilippines.com/retire-philippines-info/retiring-isnt-the-end-its-the-beginning-of-life-in-the-philippines/
Ben ik het mee eens......... jajaja

@Jiggy: ZEER GOEDE LINK .............. thumb thumb hoedjeaf

jiggy
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

arsene.geirnaert
« Antwoord #97 Gepost op: 12 Februari 2012, 12:12:00 »

........
@Jiggy: ZEER GOEDE LINK .............. thumb thumb hoedjeaf

You're welcome dear banana  lachen
 atyourservice at your service !  atyourservice
Pjottr
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Philippines Philippines

Mayon Vulcano in my Turf. Ain't She Beautiful?

« Antwoord #98 Gepost op: 13 Februari 2012, 10:10:00 »

Sedert januari 2008 bezit ik een huis op the filipijnen en woon er in. Van wat ik allemaal lees is er veel waarheid bij maar ook veel onzinnige dingen. daarom mijn ervaring.
   Na lang zoeken vond ik dan een huis dat me kon bekoren , niet te groot net wat ik zocht. Het was een onafgewerkt huis weliswaar nieuw maar toen al 7jaar oud. Na lang onderhandelen met de eigenaar een prijs overeengekomen voor het pand en apart voor het bestaande gebouw,onafgewerkt. Daar het pand niet op mijn naam kon werd het dan op de naam van mijn ,toen nog vriendin nu mijn  vrouw. Om mij safe te stellen heb ik haar het pand laten kopen met schuld verklaring aan mij voor de waarde van het pand. Het gebouw kwam probleemloos op mijn naam. Eens gehuwd verviel de schuldverklaring automatisch(schulden tussen echtgenotes kan niet

Misschien begrijp ik het niet helemaal.Staat het pand nu op jouw naam of dat van je vrouw?
Maakt het wat uit of het op jouw of haar naam staat? Ik dacht dat buitenlanders geen bezit konden hebben in de Filipijnen zoals grond en huis. Behalve dan een condo maar ik dacht dat ook daar de nodige haken en ogen aan zaten.
Ik dacht dat een buitenlander onder bepaalde voorwaarden wel bezit kunnen verkrijgen bij vererving. Maar zeker geen grond.
Dus of het pand op jouw naam of haar naam staat maakt dacht ik dan ook weinig uit.
Maar misschien zijn er dingen veranderd??
Gr

Ik behandel goed wie goed is.
Ik behandel ook goed wie niet goed is, want zo bereik je de goedheid.
Ik ben eerlijk tegen wie eerlijk is.
Ik ben ook eerlijk tegen wie niet eerlijk is, want zo bereik je de eerlijkheid.

Lao Tze
Pagina's: 1 ... 7 8 9 [10]   Omhoog
  Print  

Ga naar: