Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Stand van zaken van uw visum dossier

Gestart door Digos, vrijdag 26 februari 2010, 09:25:14

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

jiggy

Zo, nu is het echt aftellen tot mijn vriendin, Sandra hier is...
Maandag 20 december om 23:00 komt ze via Schiphol naar Antwerpen met de trein en kan ik ze weer in mijn armen sluiten na een kleine 5 maand.

Inmiddels, en omdat het in mijn vak nu toch een "dood" seizoen is, heb ik al een vlucht geboekt om haar op 10 januari te vergezellen naar de Filipijnen.
Voorwaarde van haar visum (kortverblijf) is dat ik hier op de gemeente melding moet maken van haar aankomst en ze zich ook daadwerkelijk moet gaan aanmelden op de ambassade als ze terug is.

Dit laatste zullen we dus samen doen, en tegelijk nieuwe aanvraag voor visum. Ja, want het duurt toch een 2 tal maanden.
Ze zou dan eventueel terug hierheen komen in april-mei, wanneer het daar zomervakantie is.

Nuttige tip, of ontrader voor wie ooit in het zelfde geval verkeert :

Op de lijst van erkende maatschappijen voor een reisverzekering, die je krijgt van de ambassade (zelfde als op hun website)
staan maar een paar maatschappijen met website waar je online een verzekering kan afsluiten, doch...
neem NOOIT "ASSIST-CARD".
Ik deed dit ter goedertrouw, en kocht een "CLASSIC-Card" die geschikt was voor een Schengenvisum met dekking van de vereiste 30.000 â,¬.
Ik maakte een uitprint van de "coverage" en mailde dit naar de ambassade. Ik kreeg prompt een mail terug dat de verzekering niet voldeed : had slechts een "coverage " van max. 35.000 $ , dus < dan 30.000 â,¬. Na veel (nachtelijk) gebel en gemail heb ik een week later nog een andere verzekering moeten nemen AXA Assistance, met het voordeel dat dat een belgische maatschappij is , maar ook op hun lijst staat.

In totaal een 10-tal keer moeten mailen naar de ambassade, waarbij ik begon te vrezen dat ze hun geduld zouden verliezen,
maar.. steeds beleefd en correct antwoord.

Tot slot is Sandra  eergisteren, exact 1 week voor haar vlucht hierheen, haar visum kunnen gaan ophalen.

Het wordt misschien een witte, maar voor ons zeker een warme kerst...



boldy

gefeleciterd en geniet er van om weer samen te zijn gloof dat je 1 van de weinige bent die dat is gelukt om zijn vriendin en vakantie in belgie te geven
het leven is net een lul keihard en veel te kort

dolfijn76

Jiggy gefeliciteerd en veel plezier met de feestdagen.

Ons is het ook altijd gelukt het toeristenvisum te krijgen.  3 keer in totaal.  Maar dit is wel al 6 jaar geleden en eerste keer was 2003

Jorislyn

Ik heb een tijdje geleden gereageerd over de moeilijkheden die ik ondervond om mijn echtgenote naar België te krijgen. Maar vandaag heb ik fantastisch nieuws gekregen.

Na lang wachten is haar visum eidelijk goedgekeurd. Wij zijn getrouwd vorig jaar in juni en nu krijgt ze eindelijk de toestemming om naar België te komen.

Ik heb heel vaak gedacht dat het een hopeloze zaak was, en zeker toen ik een heleboel zaken las hier op het forum. Wij hebben een leeftijdsverschil van 22 jaar en zijn ginder getrouwd.

Het is niet van een leien dakje gelopen, maar de aanhouder wint blijkbaar dan toch. Ik heb heel veel rondgebeld en verschillende instanties bezocht. Ik heb hulp gezocht waar ik ook maar kon, maar niets bleek te helpen. Het meeste steun heb ik uiteindelijk gekregen van de politieman die mijn dossier heeft onderzocht. Ik ben die man dan ook heel dankbaar.

Ik heb een advocaat ingeschakeld, maar die heeft niets kunnen doen in dit dossier. Maar nu is er eindelijk de beslissing. Nu nog alle documenten die moeten in orde gebracht worden in het thuisland en dan kan ze eindelijk na alle ellendige maanden wachten thuiskomen..

Aan iedereen die nog wacht op een beslissing wens ik veel volharding en moed. Eens komt de dag dat het leven er wat kleurrijker zal uitzien..

Rich

Rich de Nederbelg.

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Phille

Joris, nen dikke proficiat  :congratualtionsis0:

CitaatBij ons duurt alles helaas een beetje langer dan wat ik hier lees.. Wij zijn getrouwd op 26 juni 2010 en de visumaanvraag voor gezinshereniging werd gedaan op 30 oktober 2009. Tot op vandaag heb ik nog steeds geen antwoord op de visumaanvraag gekregen.

Je maakt zelf een correctie:

CitaatSorry voor deze stomme vergissing.. De visumaanvraag is gedaan op 30 oktober 2010 natuurlijk. Ik was net thuis van mijn nachtdienst en dan werken mijn hersenen niet te goed meer...

Klopt het bovenstaande?

We zijn nu december, dus heeft de visum aanvraag procedure 2 maand geduurd? Wel heel erg snel  :jajaja:  :congratualtionsis0:


Jorislyn

Weer eens in de war met de data natuurlijk. De aanvraag was wel degelijk 30 oktober 2009. Dus de wachttijd was wel degelijk lang genoeg..

Het grote probleem was dat de procureur die moest beslissen over het dossier schijnhuwelijk heel lang zijn beslissing heeft uitgesteld. Met name 7 maanden wachttijd en daar kon niemand iets aan verhelpen natuurlijk. maar uiteindelijk heeft hij toch een positief advies gegeven met de toekenning van het visum vandaag..