JFK
Inderdaad, het was Alona Beach; en het strand 'as such' was schitterend ... echter zwemmen in de zee was haast onmogelijk door al het zeegras (en de beestjes die er in kunnen zitten, denk aan stekelige dingen), tijdens laag tij was het heel duidelijk; niks aangenaams aan. Echter, tijdens hoog tij schitterend gewoon, maar een strand (al ziet het er mooi uit) waar het niet mogelijk is om te zwemmen catalogeer ik onder slechte stranden!
Ik heb er wat foto's van, zal ik hier binnenkort eens posten, en oordeel dan zelf

Plus, in White Beach vond ik het onwijs gezellig met al die barrekes langs het strand, leuk sfeertje en best wel goedkoop ... in Alona beach pokkeduur hotel (Bohol Beach Club) 90 euro per nacht, zonder ontbijt, biertje aan de poolbar 200 pesos (3 euro) versus 50 pesos in White Beach (0,75 euro), het duurste hotel daar zal vermoedelijk Marco Vincente zijn (60 euro), ikzelf ben in Sea Jewel gaan slapen; kamers waren niet erg verschillend van BBC, maar wel slechts aan 15 euro/nacht!
En heerlijke zee, waar men tenminste in kan zwemmen. Ik ben der nu twee keer geweest, ene keer in Januari en ook eens in Juli, altijd zeer rustig! Voor mij wel een topper, maar elk zijn voorkeur he.
Groetjes,
Phille