Dinsdagmorgen zijn we om 8 uur vertrokken om naar Bayawan te gaan waar een neef van Priscila woont
Op de heenreis zijn we via St Carlos gegaan vervolgens naar Bais, Tangay City, naar Dumaquete
Onderweg genoten van een regelmatig uitzicht over zee oa

Even verder reden we ik denk bij Tanjay hier onderdoor

En vlak bij Dumaquete kon je Cebu van vrij dichtbij zien

In Dumaquete hebben we gegeten in een restaurantje dat eigendom was van iemand uit Sagay zoals de naam al aangeeft

Via de weg langs Dauin en Catalina kwamen we uiteindelijk in Bayawan aan Langs de weg zag ik nog een voorbeeld van kleinschalige rijstteelt

De veldjes waren in verschillende stadia maar de meeste waren op dit moment leeg
In Bayawan werden we verwelkomd door de familie van Priscilla die heel blij waren haar te zien daar dit al 10 jaar geleden was Ook zijn meegekomen broers had hij al lang niet meer gezien
De volgende dag was er een fiësta bij het nieuwe gemeente huis Het was zo heet dat we er maar een uur zijn geweest en verschillende deelnemers ook moeite hadden met de zon

De bovenstaande groepen showden zich aan het publiek Het was schitterend om te zien maar een paar keer moest er iemand na afloop bijgebracht worden vanwege de hitte
Toen wij in de namiddag naar het centrum gingen om eten te kopen viel mij op dat bijna iedereen liep zelfs over grotere afstand en je haast geen trycicle zag
Nog even naar de haven geweest om te kijken naar een mangrove project maar deze waren door gebrek aan verzorging bijna gestorven

Rechts de mangrove langs de boulevard van Bayawan veel gaten tussen de planten maar wel een mooie aanleg en je kan zien dat het pas nieuw is
Donderdag weer terug nu langs de andere kant namelijk langs de kust en gedeeltelijk door de bergen naar Kabankalan City en vandaar naar Bacolod en vervolgens weer Old Sagay

Het eerste stuk kort na Bayawan was onverhard en zeer rotsig

Tevens zag je geregeld vissersdorpen beneden liggen Deze bleken hun vis vaak af te zetten in Bacolod via opkopers
Dichter bij Kabankalan gingen we meer door de bergen en kwamen we dit tegen

Een boom met starappels

Bijna de gehele voorraad starappels die ze geplukt hadden werd door ons gekocht
In de bergen daar werd veel fruit verbouwd