Woon hier nu sinds 2002,heb me netjes uitgeschreven in belgie en weer netjes ingeschreven in manila...tegelijk ook de noodzakelijkste instanties in belgie op de hoogte gebracht van mijn adreswisseling,waaronder het belastingkantoor in genk,die mijn belastingen verwerken.....kreeg destijds een heel verwarrend antwoord op de vraag ,hoe ik in de toekomst mijn belastings aangifte moest doen....uiteindelijk heb ik in 2003 dan nog een afrekening gekregen van inkomsten van het laatste jaar dat ik er gewoont heb,hier op mijn adres in de phils....vanaf toen niks meer,niet om in te vullen en ook niet om te betalen.....in 2006 echter,mijn moeder was overleden en het ouderhuis verkocht..werd er een belastingsbrief gestuurd op het laatste adres waar ik in belgie heb gewoont,,een berekening van het geld wat ik geerft had,met een verzoek te betalen natuurlijk.... UITEINDELIJK ben ik blij dat ik van al het gezever af ben..maar ondertussen ken ik wat vrienden die blijkbaar beiden een andere regeling hebben.. of TOCH een brief krijgen..of ZELFS totaal geen afhoudingen heeft in belgie(enkel de RSZ).....
DE VRAAG IS DUS....Wat zijn de ervaringen van de andere vaste residenten hier in de phils..Wat regeling hebben deze mensen?

ps,ben gepensioeneerd,en er worden maandelijks de gebruikelijke afhoudingen gedaan,niet anders dan de mensen in belgie zelf.