Informatie uit het publieke deel van dit forum mag overgenomen worden mits bronvermelding en kosteloze verspreiding.
Voor zowel fotomateriaal als alles uit het ledendeel van het forum geldt bijkomend dat er voorafgaandelijk goedkeuring van de auteur nodig is.

ELJO Balikbayan BOX   Voshaar Schuttingen   Home Oriental Asian Market
Filippijnen forum
22 Mei 2012, 12:31:55 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 3 4 [5]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: visum aanvraag kort verblijf  (gelezen 4834 keer)
A A A A
Bulldozer
Forumlid
*

Geslacht: Man
Nederlander Nederlander

Philippines Philippines

« Antwoord #40 Gepost op: 9 April 2011, 04:26:39 »

DE procedure met de i-card is hier correct verlopen,is natuurlijk een ongemak als je iets meer dan een paar maanden blijft maar ja ,eens meer dan 59 dagen in dit land verandert je status van toerist naar temporary resident ....en je hebt die I-Card nu eenmaal nodig.
Ik verblijf altijd 3 maanden in de Filippijnen maar heb nog nooit een I card gekregen of er voor betaald. Dat is alleen als je voor de 2e verlenging ook 59 dagen kiest. Als je 1 maand kies hoef je hier niet voor te betalen. Dit is dus een stuk goedkoper.
pierrevanwies
Forumlid
*

Belg Belg

Philippines Philippines

« Antwoord #41 Gepost op: 9 April 2011, 15:45:43 »

@ bulldozer.
iemand is hier verkeerd bezig ofwel spreek jij misschien over een 9(g) commercial visum of iets in die richting.     weetikniet
De meeste Nederlanders en Belgen die hier alleen zonder madam of als toerist[lees pleasure]op bezoek komen om welke reden dan ook maken echter gebruik van een 9(a) visum en als dat dan eventueel verlengd zou worden voor 1 of 2 maanden ga je ook je I-card meanwhile moeten aanvragen en ongeveer 7.400 of 6.900 peso moeten betalen all inbegrepen.     jajaja
     hoedjeaf   .
Bulldozer
Forumlid
*

Geslacht: Man
Nederlander Nederlander

Philippines Philippines

« Antwoord #42 Gepost op: 9 April 2011, 17:37:39 »

Nee hoor, ik spreek gewoon over een 9a toerist visum. Sinds de nieuwe regels over die I card heb ik 3x van 59 dagen met nog een maand verlengd (en dus binnen 3 maanden de Filippijnen verlaten) en 3x heb ik niets voor een I card betaald en dus ook niet gekregen. Is gewoon bij BI in intramurus. De bonnetjes heb ik niet meer, maar anders had ik ze graag voor je ingescand.
pierrevanwies
Forumlid
*

Belg Belg

Philippines Philippines

« Antwoord #43 Gepost op: 10 April 2011, 02:27:37 »

Okey,thanks 4 da tip,,hopelijk kunnen toekomstige bezoekers er mee van genieten.....en een extra ongeveer 3000 peso uitsparen.    thumb    .
Willy
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #44 Gepost op: 10 April 2011, 10:21:10 »

@Buldoozer,
Het i-card systeem is in voege sedert 1/1/2011 als ik mij niet vergis. Ons hebben ze liggen gehad, maar omdat we gevraagd hadden om onze i-card ook werkelijk af te leveren als we ze dan toch betaald hadden. We hebben ze ook gekregen, zij het na 3 werkdagen. Heb in deze periode nog een stel Duitse toeristen tegen gekomen die ook steeds voor minimum 3 maanden blijven, en die werden ook in het zak gezet. Ze betaalden ook de I-card maar niks afgeleverd. Zij waren te gast op BI in Cebu. Het zou me verwonderen als Manila andere regels hanteert dan Davao of Cebu. Trouwens 3x59 dagen = 177dagen Huh?Huh?Huh?? das toch meer dan 3 maand. Begrijp niet goed uw redenering
@pierrevanwies,
inderdaad is hier sprake van een toeristenvisum, want ook op de i-card word er duidelijk melding gemaakt dat deze paspoort enkel dienstig is als paspoort in combinatie met uw reispaspoort. M.a.w. u kan van geen enkel ander voordeel genieten. Bijvoorbeeld: ik heb dat paspoort aangeboden bij Ocean Jet om korting te bekomen als senior citizin. Niks gekort die korting is enkel van toepassing voor de Filipijnen ik ben volgens hun geen citizin ook al leveren ze mij een paspoort af.
eindconclusie: deze i-card heeft geen enkele waarde en dient alleen om witneuzen geld uit hun tessen te halen!!!!
« Laatste verandering: 10 April 2011, 10:26:46 door Willy » Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 [5]   Omhoog
  Print  

Ga naar: