je zal gelijk waar je komt geript worden... neem nu de belgishe kust, bestel daar eens een koffie op een terras tijdens het hoog seizoen... betaal je het dubbele van het binnenland...
En wat is je definitie van het binnenland Xav? Ergens een dorp in the middle of nowhere? Want ga maar eens een koffie drinken in Brussel of Antwerpen, of andere wat toeristischere steden, zoals in Leuven bijvoorbeeld ... in die steden zijn de prijzen altijd torenhoog, maar zoals men al aangaf, die prijzen zijn voor iedereen van toepassing, ongeacht vanwaar men komt of welk kleur men heeft.
Wat taxi's betreft, bij ons is er veel meer strenge controle, er zal zelden een taxi rondrijden zonder de meter aan, zeker niet in drukke omgevingen als luchthaven. Ik neem aan dat controle op dergelijk zaken in de Filipijnen ver zoek is, als ze al zou bestaan

Wat de tarieven betreft taxi versus hotel taxi; in Mei had ik het Heritage geboekt, Hotel Taxi 750 pesos, meter taxi tot aan de luchthaven 160 pesos ... 5 keer meer dus, ok in Euros stelt dat niet zoveel voor, geef ik graag toe; maar als dit niet belangrijk is voor wat een taxi betreft dan zal het ook niet belangrijk zijn voor alles wat we uitgeven in de Filipijnen, dus een beetje hotel, drie sterren bijvoorbeeld mag dan vanaf dit moment 5.000 à 6.000 pesos kosten ... als met het normaal vindt dat de taxi's meer vragen dan moet men ook maar aanvaarden dat de hotels dezelfde redenering toepassen. En bij ons kost een drie-sterren hotel al snel 100 euro de nacht.
Wat ik nog schandalig vind is dat ze in het algemeen te tam zijn om uit hun taxi te komen om te helpen de bagage in de taxi te laden, als het dan nog eentje is die op gas rijdt dan moet je maar eens proberen je valies in de koffer te krijgen, de mijn geraakt er alvast niet in. Maar meer vragen omdat een westerling in de taxi stapt, dat is normaal.
Nog een kleine reactie wat de gele taxi's betreft aan de luchthaven, ik weet niet aan welk tarief die rijden; maar die zijn beduidend duurder dan de witte; alleen het startgeld is hoger (witte taxi = 30 pesos, gele taxi = 70 pesos), ne keer in Manilla rijden ze graag wat blokjes rond alvorens aan de bestemming te stoppen, dus op hun manier zetten ze je int zak; maar deze truk wordt bij ons eveneens toegepast, we kennen de weg toch niet denkt men maar!