pinpas nagemaakt in baybay lyte.
ik dacht nog dat overkomt mij niet , een bankpas is wel veilig . [MIS GEDACHT] in de filippijnen is niets veilig.
zo als meerdere mensen doen heb ik ook zo,n bankpas op gestuurd naar de filippijnen , naar mijn schoonzus wel te verstaan. lekker makelijk en niet duur [1.80€] per transactie. ik zorgde er voor dat ik er aaltijd zo om de duizend euro op die rekening had staan.
ik heb nog geluk bij een ongeluk dat ik de laatste tijd verzuimt heb om het bedrag aan te zuiveren want ze hebben mijn rekening tot op de laatste cent geplundert , het tuig ha ha .
om dat ik nog een studend heb in cebu [neefje van mijn vrouw] en mijn schoonmoeder zo af en toe ook wel eens een paar centjes toe stop heb ik een bankpas op gestuurd naar mijn schoonzus die daar mijn schoonmoeder verzorgd , dit ging jaren perfect en het was lekker makkelijk snel en niet te duur voor mij.
mijn schoonzus is supper te vertrouwen en zou nooit misbruik maken van de situatie , hoefde ook niet want ik had een afspraak met haar , als ze geld nodig had voor welk doeleinde dan ook dan kon ze het gewoon van de bank halen ons even in te bellen en klaar was kees ,[schoonzus] , ze heeft hier nooit misbruik van gemaakt , dan was ze ook wel gek geweest om haar eigen glazen in te gooien, ze wist immers zeer goed dat bij misbruik jens de handrem er op trekt.
nu wil het feit dat mijn student in maart klaar was met zijn studie ,

zo hier was ik lekker van af , het heeft mij toch een flinke bom duiten gekost. dus dat scheelde al weer een slok op een borrel. maar goed zo,n afronding kost natuurlijk ook het één en ander, wel, ik heb mijn schoonzus opdracht gegeven om mijn student in cebu zo af en toe eens wat geld te sturen , lekker makkelijk voor mij .en omdat ik 30 maart jarig was heb ik meteen gezecht om dat maar gelijk te vieren in het dorp , dit doe ik ieder jaar daar om de toch arme mensen die daar wonen en waar ik ziels veel van hou een hart onder de riem te steken en ééns lekker te verwennen, kosten plusmines 200 € maar dat kan mij niet schelen.
dus ik wist wel dat er het één en ander van de bank werd gehaalt , het is een rekening bij de fortisbank .
ik had mijn schoonmoeder een nieuwe koelkast beloofd dus heb ik mijn schoonzus opdracht gegeven om zo,n ding te halen, ik wist niet presies hoeveel geld ik nog op die rekening bij de fortisbank had staan maar het moest toch nog wel zo,n 500€ zijn dacht ik, dus ruim voldoende voor een koelkast.
de dag erop kreeg ik telefoon , filippijnen aan de draad met de mededeling ik kan geen geld van de bank krijgen jan, tsja das ook wat he , je stuurt ze naar de bank en ze krijgen geen geld uit de automaat. ik zie tegen mijn vrouw dat komt misschien wel door de brief die ik gekregen heb van de fortisbank , daar staat in dat ze samen gaan met abn amro maar ik vind zulks wel erg vreemd. gisteren kreeg ik een bankafschrift van fortis waar in staat , GRAAG Z.S.M.UW SADO AANVULLEN. voor deze niet overeengekomen debetstand wordt u een standaard renteprecentage van 15.0% in rekening gebracht. ook zulk tuig die banken.
mijn vrouw heeft direct alle bankafschriften nagezien , en wat blijkt er waren meerdere transakties geweest bij een bank in baybay waarvoor wij geen toestemming hebben gegeven, tsja dan ga je toch wel even twijfelen aan je lieve schoonzus ha ha ha .maar ze kan het naar nader onderzoek onmogelijk geweest zijn ,[ ik weet wel dat in de fils niets onmogelijk is ha ha] .
ik heb direct de bank gebelt en het rekeningnr laten blokkeren, heb de man aan de tel uitgelegt wat er gaande was en hij heeft voor mij even gekeken hoe het geld van de rekening was verdwenen, het geld is met uw pas uit de automaat gehaald mijnheer was zijn andwoord , waarop ik zij, dat is niet mogelijk mijnheer. dan is het geld er met een valse pas er uit getrokken vertelde deze man .
hij vertelde mij dat het wel vaker voorkwam dat ze zo,n pasje namaken.
hoe kan ik hier nu achter komen hoe het presies zit, wie het weet mag het komen vertellen hier.
in iedergeval gaat de handrem er op daar dat staat vast.
jens........