deze morgen naar

ambassade geweest voor Legal Capacity.
moet zeggen alles is heel vlot gegaan. interview heeft misschien 10 minuten geduurd.
die vrouw stelde paar vragen, zoals wanneer we elkaar ontmoet hebben en hoelang we elkaar kenden. hoeveel geld ik haar stuur per maand, wat ze nu doet voor werk.
ik trachte zoveel mogelijk interesse te tonen in die vrouw haar werk. ik vroeg haar of het druk was nu, en zei dat ze veel werk hadden nu met het voorbereiden van de verkiezingen.
maar ik heb geen enkele schuine opmerking gehad, ik vond ze heel vriendelijk zelf.
dus donderdag terug naar de ambassade voor afhalen legal capacity.
ook hebben we de reden afgehaald van de weigering tourist visa. de reden was dat we 90dagen aangevraagd hebben maar enkel 30 dagen 'leave of absence' hebben van haar baas. wat totaal niet klopt. we hebben altijd en overal heel duidelijk enkel maar 30dagen gevraagd. ook gaven ze nu voor opmerking dat mij vriendin geld op haar rekening had (2000 euro) en het niet duidelijk was waar dit vandaan kwam. Bij de eerst aanvraag tourist visa had ze geen geld op rekening en dan kreeg ze opmerking dat ze geen geld had, en nu ze er heeft krijgt ze weer opmerking.
maar enfin, donderdag legal capacity. tourist visa is gewoon een verloren zaak als je ziet wat voor stomme reden ze opgeven voor het weigeren van onze 2e aanvraag.
groetjes vanuit manila.
gago en ching