Hallo aan Gago in het " paradise ".
Ik zou me niet te druk maken omwille van die data.
Het belanrgrijkste is dat er minimaal 10 dagen zitten tussen de Legal Capacity en de trouwdatum.
Dat is het enige wat ze op de ambassade bekijken, of de wettelijke tijd gerespecteert is........
Nu is het wachten op het Marriage Certificate, uitgereikt door NSO om te laten legaliseren door DFA.
In ons geval duurde het een 3 tal weken alvorens het beschikbaar was bij NSO.
Laat je ganse papierwinkel bij je leuk vrouwke en maak overal copies van ( om mee te nemen ), ook van je asawa. Een kopie kost niks en je weet nooit of je het kan nodig hebben.
Bij het legaliseren van de paperassen op DFA, zal ze ook een nieuw paspoort krijgen, met GAGO als achternaam

Dan is het aan haar om de Family Reunion aan te vragen op de

ambassade. Dit kan nog enige op- en neer verplaatsingen kosten.
Daar moet ze zeker geen gras over laten groeien, daar jouw aktes maar 6 maanden geldig zijn.
Even ter verduidelijking, het duurt ongeveer 2 maanden voor de aanvraag in

is, daarna hebben ze 11 weken de tijd om een beslissing te nemen. Dus reken op een 6 tal maanden op bericht, na de visum aanvraag. Vraag ook dat ze je het visum nr doormailt ( MNL 12345 ), dan kan je de staus volgen op
https://infovisa.ibz.be/InfovisaNl.aspx , niet te ongeduldig zijn, dit duurt ook maanden voor je een wijziging ziet

Even ter verduidelijking, als je naar de site surft, dan kiezen voor Manille (

) vul dan 15830 in en je ziet hoe het er moet uitzien na een 6 tal maanden. Voor diegenen die in hun wachttijd zitten heb ik tevens een e-mail adres van ne toffe kerel op DVZ, waar je de status van het visum kan bevragen of andere practische info. Ik hoop dat iedereen begrijpt dat ik dit adres niet post hier, maar ik wil met alle plezier de gegevens via PM sturen

In the mean time, don't worry, be happy................................ and enjoy