DEnk niet de de Nederlandse overheid gevoelig is voor dit soort argumenten boomerang. Trouwens nederlanders die permanent in het buitenland wonen, spenderen hun volledige inkomen in het land waar zij wonen, en dragen dus 0,0 bij aan de Nederlandse economie. Denk eerder dat Nederlanders die permanent in het buitenland wonen in de toekomst op hun AOW gekort gaan worden, dat er een soort woonlandbeginsel op de AOW los losgelaten, dus woon je dan in een land met een lage levensstandaard zoals Filippijnen dan krijg je maar een gedeelte van je AOW. Trouwens jouw plan is toch niet uit te leggen aan Nederlanders die ook van alleen een AOWtje in Nederland moeten rondkomen. Ik heb zelf nog een moeder van 80 jaar die het ook moet doen doen met 900 eurie AOW in de maand. En daar houd ze iedere maand nog van over zegt ze. Dus zie ik niet in waarom Nederlanders die in het buitenland wonen 20 % meer zouden moeten krijgen,zeker niet als je in een land als Filippijnen woont waar het gemiddelde maandinkomen maar een paar honder euro per maand is.
Natuurlijk zal de Nederlandse overheid daar niet gevoelig voor zijn, dat begrijp ik heel goed. Maar denk eens aan de kosten voor de staatsruif als ik zou besluiten om met mijn veel jongere Filippijnse asawa en haar twee zonen terug te keren.
Wij zouden dan een aanvulling van de Sociale Dienst krijgen om op het sociale minimum te komen. Scholing en kinderbijslag voor de minderjarige jongens. Huursubsidie. Alle mogelijke vrijstellingen.
In feite lever ik de Nederlandse overheid alleen maar een besparing op door hier te blijven en verwacht ik zeer zeker geen zogenaamd woonlandbeginsel want een dergelijk besluit zou hun alleen een soort boemerang effect opleveren.
Zij zullen moeten begrijpen dat als je in een land als dit een klein beetje een westers levensstandaard wilt ophouden je de huidige AOW uitkering ook hard nodig hebt. Bovendien heb ik hier 47 jaar lang een premie voor afgedragen.