Informatie uit het publieke deel van dit forum mag overgenomen worden mits bronvermelding en kosteloze verspreiding.
Voor zowel fotomateriaal als alles uit het ledendeel van het forum geldt bijkomend dat er voorafgaandelijk goedkeuring van de auteur nodig is.

ELJO Balikbayan BOX   Voshaar Schuttingen   Home Oriental Asian Market
Filippijnen forum
9 Februari 2012, 06:10:03 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Zonnepanelen  (gelezen 762 keer)
A A A A
ruff rider
Forumlid
*

Geslacht: Man
Belg Belg

Belgium Belgium

« Gepost op: 23 Mei 2010, 17:05:08 »

hoedjeaf

Heeft er iemand reeds ervaring met het plaatsen van zonnepanelen in de Filippijnen?

greetz
Ruff Rider

xav
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #1 Gepost op: 26 Augustus 2011, 15:09:34 »

heb jij zonnepanelen geplaatst Ruff...? ik ben ook aan het denken om er misschien te plaatsen...

bananacreek
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Philippines Philippines

« Antwoord #2 Gepost op: 26 Augustus 2011, 15:39:22 »

...

Ongeveer 22000 pesos

Maar je kan voor warm water ook een rol P.E. pipe netjes op één laag oprollen en dan heb je overdag warm (heet) water....

ruff rider
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #3 Gepost op: 27 Augustus 2011, 04:19:10 »

heb jij zonnepanelen geplaatst Ruff...? ik ben ook aan het denken om er misschien te plaatsen...

Neen tot op heden nog niet, ben het wel zinnens. Had eerst het idee dat het enkel met een batterijenbank zou gaan maar je kan zoals hier ook stroom terug in het net leveren waarbij de meter dan terug achteruit loopt.
De zonneboilers had ik ook al gezien en ga ik aanschaffen als de electrische boilers de geest geeft, wat waarschijnlijk niet erg lang zal duren want deze is buiten geplaatst en staat dus in weer en wind. Blijkbaar een Filippijnse gewoonte  ikkeniebegrijp

greetz
Ruff Rider

xav
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #4 Gepost op: 27 Augustus 2011, 05:49:20 »

Neen tot op heden nog niet, ben het wel zinnens. Had eerst het idee dat het enkel met een batterijenbank zou gaan maar je kan zoals hier ook stroom terug in het net leveren waarbij de meter dan terug achteruit loopt.
De zonneboilers had ik ook al gezien en ga ik aanschaffen als de electrische boilers de geest geeft, wat waarschijnlijk niet erg lang zal duren want deze is buiten geplaatst en staat dus in weer en wind. Blijkbaar een Filippijnse gewoonte  ikkeniebegrijp

greetz
Ruff Rider

ah ok... das wel intressant dan... heb je soms ook al enkele prijzen...? ik ben ze al tegengekomen op palawan, maar nog geen prijzen gevraagt...

gosternokke
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

« Antwoord #5 Gepost op: 27 Augustus 2011, 07:39:31 »

In 2008 heb ik in Puerto p bij een zaakje aan Rizalavenua  gezien die home solar systems verkocht, vlak bij provincial capittol.   Vond het toen vrij duur een simpele homesolarsytems  koste toen 30 K,   dan had je aleen 1 zonnepaneel, kabels, controlepaneel, accu,  en een aantal lampen.     Sindsdien zijn de prijzen van zonnepanelen wereldwijd flink gekelderd dus zo een system zou nu goedkoper moeten zijn .
amarbolar
verbannen
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #6 Gepost op: 27 Augustus 2011, 09:56:11 »

wat kosten ze nu en is 1 voldoende voor 24 uur aircon en de rest van je dagelijks gebruik?
balikbayan
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

« Antwoord #7 Gepost op: 27 Augustus 2011, 11:02:22 »

Vergeet dat maar 1 paneel is leuk maar niet genoeg.

Kijk eens op google dan komen er zat pagina's voorbij waar je kunt zien wat zo'n systeem kost en oplevert.
xav
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #8 Gepost op: 27 Augustus 2011, 14:38:52 »

ik heb er hier in belgenland ook liggen... dit kwam met installatie op +- 1000 euro per paneel... dit is nu 2 jaar geleden...

volgens mij kun je daar met 4 tot 6 tal panelen al een heel eind komen...

als gosternokke ze gezien heeft voor 30K in 2008 zullen die normaal gezien wat goedkoper zijn nu (normaal gezien  crazy )

ruff rider
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #9 Gepost op: 27 Augustus 2011, 18:28:22 »

Als je airco ed gaat gebruiken kom je al snel op een 4KWh. Als dan 1 paneel 250W geeft heb je 16 panelen nodig. Het kan natuurlijk ook met minder maar dan ga nog steeds een gedeelte van de nodige stroom uit het net moeten halen.
Prijzen heb ik nog niet, enkel dan uit China (ongeveer 250€ /stuk) maar weet niet hoe het zit met importeren.

greetz
Ruff Rider

Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omhoog
  Print  

Ga naar: