Wat kan er doen om daar zoveel mogelijk ingeburgert te geraken.
Als je daar dan bent mag je u niet afzonderen en naar alle feestjes gaan en steeds vriendelijk lachten haha..
Dan ben je al meer iemand van hen, hun levensstijl aannemen dus om het kort samen te vatten.
Ze weten natuurlijk dat je geld hebt en dat er enkele aasgieren naast jouw post zullen vatten is ook waar.
Als je af en toe eens bij gelegenheid de buurt laat meegenieten van het zoveelste letchon pig dan zullen ze u heel graag in hun omgeving hebben.
Maak vooral veel vrienden door je helemaal in vakantiesfeer op te stellen, steeds steeds opnieuw en maak je dus zelf populair.
Als ze u dan nog een kogel door de kop jaagen zou ik zeggen dat kan echt overal gebeuren en zal het niet zijn omdat je daar toevallig woonde of was.
Kijk maar naar wat 25 jaar geleden in Aalst gebeurde in de Delhaize door de Bende van Nijvel.
Onschuldige familie uitgemoord uitgenomen de zoon die het nog kan navertellen maar gans zijn leven tot nu getromatiseert is, in het totaal 8 mensen koelbloedig afgemaakt toevallig op de verkeerde plaats op het verkeerde moment
Het spijt mij Johan en Elvie , maar ik kan het helemaal niet eens zijn met uw bewoordingen , De grote fout naar mij bescheiden mening is als jezelf teveel populair laat opvallen door zoals je zelf zegt steeds in vakantiestemming te vertoeven ( is niet hetzelfde als inburgeren ) zul je ook meer en meer jaloeze opwekken .Een kogel in uw hoofd is niet toevallig .... heeft altijd een reden ( meestal jaloezie , afrekening , ..... )
Het lijkt erop dat U zichzelf opstelt als weldoener ... voor de ganse buurt af en toe ..... go ahead als je, jezelf er goed bij voelt ....
Mijn fout was , als ik left over had van het eten , gaf ik steeds de guard te eten die hier postvatte voor het gebouw waar ik verblijf .
Na een tijdje was dit zelfs niet genoeg meer volgens zijn ( pinoy ) opvattingen en verlangde steeds meer , wou niet enkel eten maar ook drinken erbij en water was zelfs al te min voor hem , met als gevolg , geen left overs meer .....en nu verkeert hij al 4 maanden in tampa toestand .
Hoe minder populair ( = geld uitgeven ) Uzelf opstelt , hoe meer U zult ingeburgerd raken , teveel geld uitgeven werkt gewoon averrechts
Maar ja wie ben ik ...... ( een kuripot die probeert om ingeburgerd te raken ) .......
Als je het zo bekijkt heb je ook gelijk maar wat moet je doen.
Met je kapitaal achter 4 muren kruipen en argwaan wekken bij de buren of gewoon doen zoals zij doen.
Ik stel me daar niet op als weldoener voor de buurt dat is inderdaat verkeerd, maar iets meezingen met de caraoke of wat plezier met de mensen maken zou ik niet als weldoener bestempelen.
Je weet toch ook dat als je daar bent een een familielid verjaard dat ze een letchon verwachten de normaalste zaak van de Wereld daar.
Je moet niet afkomen daar dat u familie het u niet kan veroorloven hé.
Nog een voorbeeltje, het dak van het huis van haar moeder lekte en de ganse buurt vroeg zich luidop af hoe het toch komt dat ze dat niet herstelde, ik was er toch en haar dochter leefde met mij in België dus dat dat moest gerepareerd worden hé, zo zien ze dat daar.
Ze stelden zelf voor om er meteen nog een verdieping op te plaatsen, de buren hé niet mijn familie.
Zo denken ze daar over ons.
Uiteindelijk is het dat in herstelling maar zeker geen 2de verdiep, je moet ook niet aan alles toegeven hé en zeker niet wat de buren denken.
Maar dat we graag hebben dat het niet binnen regent daar is ook normaal.