Dus hulp van famalie is uitgesloten niet omdat men niet wil, maar gewoon niet kan.
Hier ondersteun ik Pjottr even door te zeggen dat zij het ook niet zullen doen als ze het wel kunnen. Als buitenlander heb je nu eenmaal het etiket dat je geld hebt dus als je zegt dat je het nodig hebt wordt je niet geloofd of serieus genomen. Wat dat betreft eenrichtingsverkeer. Zodra ik maar even voorbij broers en zusters ga ben je financieel vogelvrij. Er zijn rijke nichten en neven die heus niet de beurs voor jou trekken want je bent een buitenlander. Het is zelfs sterker: De status die je vrouw krijgt door de buitenlander met geld kan zich in problemen ook tegen haar keren, in ieder geval zolang de buitenlander nog leeft. Ik vraag mij sterk af of jullie echtgenotes zich dat realiseren, die van mij in ieder geval onvoldoende. Niet-materieel zullen ze je wel helpen, maar op HUN manier.
Kan ik er mee leven? en ben ik happy hier? Zeker te weten. Dat komt omdat ik volkomen mijn eigen weg ga en zelf bepaal wat ik wil en doe.Respecteer ieder,glimlach netjes terug als er vriendelijk gelachen wordt naar je en vervolg vervolgens je weg.
Inderdaad en ook deze is juist:
Bemoei je nergens mee wees niet te enthousiast of te spontaan. Hou je op de vlakte.
Hier wordt dat vaak anders uitgelegd als dat jij beoogt. Denk nu echt niet dat ze je zullen verdedigen omdat jij zo een geweldige en populaire man bent.
Geef ze lechion en drank en ze zijn je beste vriend. Als je ze nodig hebt zijn ze heus niet thuis voor je.Ik sponsor de buurt-basketbalclub met shirtjes en soms een borrelavond and that's it. Een paar 100 her en der als er iemand in de buurt naar een ziekenhuis moet als ze niet elke week komen is ook ok, maar dan is het eind ook wel in zicht.