Ik ben dit topic al even aan het volgen en de vraagstelling is misschien een beetje verkeerd. Dan zou je evengoed kunnen stellen of Borgerhout of Molenbeek veilig is voor buitenlanders ( daarmee bedoel ik Belgen ).
Verder ben ik het niet eens met Johan dat je je altijd toegevend moet opstellen. Ik ben van mening dat een neutrale opstelling misschien wel het beste is. Vriendelijk zijn, maar ook weer niet overdreven, en je vooral niet bemoeien met hun conflicten, religie, en politiek.
Respect tonen.
Wat Belgie betreft

want dat is een ander verhaal.
Ik stel me niet al te toegevend op hoor, ze krijgen echt niet alles wat ze vragen wees gerust, ik heb daar een heel goed middeltje voor.
Wat kost dit hier? aha bij ons is dit 3 of 5 keer duurder of naar gelang soms zelfs 10 keer meer, trekken ze nogal grote ogen dan.
Ja wij verdienen meer zeg ik dan maar de kosten zijn ook torenhoog.
Hoeveel belastingen moet u hier betalen vraag ik dan? belastingen aan de staat hoor ik dan, moet jij dat daar betalen?
Het huurgeld voor een huis zo veeeeeeeelll hoe doen jullie dat daar?
Ja je kan hun ogen openen als je zo begint.
Een voorbeeltje over het nieuw dak, er waren 3 opties, de goedkoopste wat er nu opligt, de middenweg of het duurste.
Zij zouden natuurlijk voor het duurste gaan want dat was het duurzaamst.
Ik koos voor de middenweg, waarom? omdat dit goed genoeg moet zijn voor de tijd die het nog moet doen.
Ze leven daar namelijk in een barangy die eigendom is van de Gemeente, als die zeggen wij gooien dit plat kunnen ze allemaal gaan lopen. Niet dat dit onmiddellijk zal gebeuren maar je weet maar nooit en dan?
Weet je dat de verkiezingen daar gewonnen zijn door heel rijke die voor elke stem 1200 tot 1500 pesos gaven terwijl de anderen niet meer konden bieden dan 300 pesos de man.
Tja dat gebeurt daar nog.
Stel u voor dat die een nieuwbouw project hebben op die plaats dan zouden veel families daar in de problemen komen.
Daarom ook is een dak die niet te duur kost voor mij meer dan voldoende.
Later op lange termijn zullen we daar toch een nieuw huisje (niet te groot) gaan bouwen op een andere plaats.
Maar dit kan wel nog vele jaren duren of misschien vroeger als de nood het hoogst is (zie platgooien banrangy)
Toen ik dit mijn familie op die wijze uitlegde gaven ze me gelijk dat ik geen duur dak wou en zeker geen onnodige kosten om er nog een verdiep op te plaatsen, ben mijn geld zeker nog niet moe en zie steeds dat het niet de spuigaten uitloopt.