Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Commission on Filipinos Overseas (CFO)

Gestart door Digos, zaterdag 25 april 2009, 00:22:34

Vorige topic - Volgende topic

Digos





CFO is een instantie van de Philippines die iedereen die tijdelijk of permanent immigreert naar een ander land om te werken of trouwt met een buitenlander te informeren over de voordelen en de nadelen per land of regio. Dit seminaar moeten ze gevolgd hebben en word ook in hun paspoort bevestigd met een CFO stempel, zonder die stempel kunnen ze de Phils niet verlaten.

CFO Manila

Citigold Center
1345 Pres. Quirino Avenue
corner Osmeña Highway (South Superhighway)
Manila, Philippines 1007

Tel. Nos. (02) 561-8321 locals 300 to 304; 200 to 204; 101 to 105

Fax No. (02) 561-8332

Email: cfodfa@info.com.ph ; cfomieo@info.com.ph

URL: http://www.cfo.gov.ph


CFO Cebu Desk
   
Causing-Lozada Building
Osmeña Boulevard corner MJ Cuenco Street
Cebu City, Philippines

Telefax: (032) 255-5253

Email: cfocebu@mozcom.com

URL: http://www.cfo.gov.ph

Een voorbeeld van een CFO-sticker





:daag:

LIVE ONCE - LIVE IT

dolfijn76

Oei die stempel heeft mijn man bij mijn weten niet hoor.  Tja speciaal geval zeker  :lachen:

Luc

Dat is ook niet altijd geweest. Misschien weet iemand wanneer dat is ingevoerd.  :weetikniet:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

opinie

Mijn vrouw had die ook niet in '86 omdat ze met een toeristenvisum vertrokken was en niet een OFW-visum.
Egypte liet dat officieel niet toe.
Voor het verloofdenvisum had ze het ook niet nodig want ze vertrok vanuit Caïro.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luc

Mijn vrouw is toen met een verloofdenvisa vertrokken vanuit Manila en had dat toen ook niet nodig. Dat is volgens mij ergens in de jaren 90 ingevoerd.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

opinie

De invoering zal
enerzijds met de mensensmokkel van die tijd te maken hebben. Al de "danseressen, hotelreceptionistes, ... die in een héél ander straatje terecht kwamen
en anderzijds natuurlijk de inkomsten voor de staat.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

dolfijn76

ah het toeristenvisum is de verklaring voor mijn man dan want daar is hij mee naar België gekomen, later dan getrouwd

Mawibata

#7

Ik ben samen met Mihmi naar het seminar geweest, (ZONDER afspraak, zie beneden). De dokumenten die zij toen nodig had ( April 2006 ) waren :

- een echtscheidingsakte van mijn in het engels vertaald  (of single status voor de ongehuwden )
- een geboorteakte van mij in het engels vertaald
- een copy van de Legal Capacity ( hiervoor zijn we terug naar de City Hall gemoeten omdat we daar ons enige exemplaar afgegeven hadden, en geen copy gemaakt hadden )
- een copy van de huwelijksakte.

Eigenlijk is dit zever van hun, want zonder de eerste drie dokumenten kun je niet huwen, dus als ze een copy van de huwelijksakte alleen zouden hebben weten ze dat de drie andere dokumenten in orde waren.
Maar zonder seminar geraak je niet in het



Voor het verkrijgen van het paspoort of Visa was het seminar NIET nodig Op het ogenblik van het seminar was zij al in het BEZIT van haar Visa in haar paspoort en we hadden al  op de luchthaven gestaan, ingechekt en de immigration (laatste controlepost) liet ons niet door, vanwege het ontbreken van de stempel en sticker van het C.F.O

Spijtig dat ze ons op de ambassade niet ingelicht hadden, het had ons een hoop geld gespaard (nieuwe tickets moeten kopen, van de oude niets terug gekregen)     :janken:



Voor het seminar moet je NU een afspraak maken, zie http://globalnation.inquirer.net/announcements/announcements/view_article.php?article_id=70879




Mawibata





Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Digos


CitaatVoor het verkrijgen van het paspoort of Visa was het seminar NIET nodig

In ons geval moest Irene wel eerst het seminar volgen voor dat zij een paspoort uitgeven. Het verschil zit daarin dat op het moment van de aanvraag van een paspoort wij al gehuwd waren en kreeg zij ook mijn achternaam op haar paspoort.

Een Filippina die ongehuwd een paspoort aanvraagt moet dit seminar nog niet doen en krijgt haar paspoort direct.


Datum van invoering kan je terugvinden op de site van CFO:

The creation of the Commission on Filipinos Overseas can be traced over a series of enactments starting in 1974 with Presidential Decree No. 442, also known as the Labor Code of the Philippines. The decree provided for the creation of the Overseas Employment Development Board (OEDB) to set up a systematic program for overseas employment of Filipino workers, as well as to register and monitor emigrants leaving for various countries abroad.

With the steady increase in migration features, it became necessary for the institution of an independent unit which shall comprise the local support network solely for Filipino migrants.

Thus, in June 1978, Presidential Decree No. 1412 was passed, creating the Office of Emigrant Affairs (OEA). The decree specifically identified Filipinos who will be leaving the country as emigrants, as recipients of its services.

In June 1980, Batas Pambansa 79 was enacted to strengthen the policy on the promotion of migrant welfare and interest. It created the Commission on Filipinos Overseas, replacing OEA and simultaneously retaining the latter's mandate, and expanding its functions to include the formulation of policy recommendations to promote the welfare and interests of Filipinos overseas.

Bron: CFO

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

dolfijn76

Wij hebben die problemen ook allemaal niet gehad.  Maar ja mijn partner was dan ook mannelijk dus is al een ander geval he.  Trouwens in België behoudt de vrouw haar meisjesnaam op haar paspoort.
En wat die 10 dagen regel betreft.  Tja in België toen we voor de wet trouwden hebben we die netjes gerespecteerd was geen enkel probleem kwam mooi uit.  In de Filippijnen toen we voor de kerk trouwden tja waren het 10 dagen - 8  :floet:  Toegegeven het betrof een kerkelijk huwelijk maar in de Filippijnen scheren ze wettelijk en kerkelijk huwelijk precies over de zelfde kant.