Die andere is Jeepney van het andere Forum. Die werkt in een bank, heeft in een fabriek gewerkt en werkte ook op de markt. Die man stuurt enorm veel geld naar z'n schoonfamilie in Pangasinan. Heeft letterlijk een grote boerderij opgebouwd daar met het geld van z'n vrouw en hem. Ook een jeepney business. Ze verdienen wel goed geld (300,000 pesos/maand netto geloof ik) en zegt dat ie het geld die hij verdient waar hij part-time werkt het opstuurt naar de Filipijnen.
Ja, dat is hem. Ik liet al even de identiteit in het midden maar nu het toch bekend is, kan ik het wel bevestigen.
Wat ik me herinner is dat hij nog steeds dat plaatsen in loondienst van marktkramen
[1] deed als bijverdienste. Zijn vrouw zou als schoonmaakster werken (want beter kon een Filippijnse niet krijgen volgens hem) € 5.000 netto per maand

Die Jeepney-zaak was toch iets van vroeger? Gestopt omwille van ruzies ter plaatse en moordende concurrentie. Als hij en zijn vrouw daar zo'n grote boerderij opbouwden: waarom trekken ze dan ginder zo vaak aan de alarmbel dat ze per jaar € 25.000 verteren?
Toen zijn jongste schoonzus haar dochter van 12 dumpte bij zijn schoonmoeder kon het kind niet wakker blijven in de klas. Bleek ze na school het huishouden te moeten doen inclusief de hele was. Er was geen 3.000 peso over van de € 25.000 voor de maid dus moest de 12-jarige het wel doen.
Tjonge, dan is mijn schoonfamilie toch anders. Iedereen die het aankon werd naar de unief gestuurd met de boodschap: "We hebben geen fortuin, een goede opleiding is alles wat we als erfenis kunnen geven."