En ja, ik maar weer eens over geld bezig; maar dit is een onderdeel (in mijn persoonlijke beleving) waar ik het echt wel moeilijk mee heb; ik ben benieuwd of ik er ooit ga aan kunnen wennen.
Momenteel ben ik Manilla, op bezoek bij mijn vriendin, en alweer komt de vraag of ze geld kunnen lenen; ik vind dat storend dat het altijd zo moet zijn. Ik ben der nog niet uit of ik dit wel zie zitten op langere termijn hier nog niet bijzonder veel over gelezen
Heel terecht Phille dat je je daar zorgen over maakt. Het is en blijft een heikel punt in vele relaties met een Filipina.
Ook ik ben heel allert wat dat betreft, en ik moet zeggen dat in de 18 maanden dat ik mijn vriendin ken, er geen enkele keer naar geld werd gevraagd. Dat neemt niet weg dat ik haar af en toe help, bijvoorbeeld toen ik vernam dat een van haar dochters thuis zat omdat er geen geld was voor school. Maar geld uitlenen ? Nooit of te nimmer.
1/ Je ziet het nooit meer terug
2/ Als je er mee begint ben je de pineut, want het zal niet bij die ene keer blijven. Waar ligt de grens?
Asking for money maakt vele relaties kapot. Ze zouden beter moeten weten denk je dan, maar in veel gevallen weten ze gewoon niet beter door de verkeerde informatie die ze krijgen via de media enz.
Als je een relatie begint met een filipina is het daarom oh zo belangrijk dat je ze duidelijk maakt hoe het leven hier in elkaar zit, financieel dan.
Blijven ze daarna onbeschaamd om geld vragen, dan zou bij mij de kous af zijn. Héél simpel want je gaat veel ergernis , ruzie en discussie's tegemoet.
Mijn vriendin heeft vast werk in het onderwijs en haar broers ook en hebben een goeie job en zijn geen bedelaars en hebben de juiste attitude. Ik heb eindeloos met hen gepraat over onze levenswijze in het westen en zij begrijpen dat en willen geen cent van mij.
Ik denk dat het daarom heel belangrijk is om met heel de familie aan tafel te gaan zitten en daar over te praten, zoals ik deed vorig jaar in Masbate. Iedereen weet waar ze aan toe zijn, en ze weten dat ik aan niemand geld zal lenen om de simpele reden dat ik het gewoon niet kan. Ik ga trouwen met mijn vriendin maar niet met de familie, punt uit !
Phille eerlijk gezegd zou ik ook twijfelen in jou geval.............nog eerlijker gezegd.....ik zou stoppen met een vriendin die het niet wil begrijpen want geloof me, neen je gaat er nooit aan kunnen wennen, wel integendeel.
Groetjes vanuit een fris en nat België.