Het gaat hier toch niet om asiel

Je boekt een vlucht met eindbestemming Kosovo via Brussel. Eens aangekomen in Brussel neem je niet de laatste vlucht van Brussel naar Kosovo, maar vraag je asiel aan en dan moeten ze je aanvaarden en mogen ze je niet op een toestel zetten richting Kosovo.

hoe je de luchthaven van BRU buitenstapt ZONDER een visum

, ik begrijp wel dat je in de transitzone kunt verblijven, maar buiten geraakt men niet...............
Hij kan inderdaad asiel aanvragen, maar volgens mij brengen ze hem steevast over naar opvangcentrum 27Bis, waar hij een tijd zal vastzitten om te vernemen dat ze hem terug naar een van de 7000 eilanden sturen omdat zijn asiel niet gegrond is omdat zijn leven niet in gevaar is, daar er op homofiele geaardheid geen doodstraf staat in the Phils....
Als ex-taxichauffeur moest ik de Philippijnse sea men gaan ophalen bij de vreemdelingenpolitie ( achteraan waar de bagage aankomt ), hun visum betalen ( € 60 ), vervolgens was ik verantwoordelijk voor hen tot de kapitein van het schip tekende voor hun aankomst ( en dus op zijn beurt verantwoordelijk werd voor hun ).
Ik denk dat dit weer een verhaaltje is dat ontstaan is in hun rijkelijke fantasie en dat hij probeerd gebruik te maken van je goedgelovigheid om in Het Beloofde Land te geraken. Dit is echter geen verwijt, maar ik ken er nog die, eenmaal voorbij de douane van Zaventem kwamen, hun patner AUDIEU kusten. Voor een van de weinige keren ben ik het eens met Phille: leer hem beter kennen ter plaatse en zoek uit wat zijn toekomstperspectieven zijn.
Waarom ik het eens ben bij Phille ? Wel zoals iemand eerder aangaf.................... het is bijna Kerstmis