Zoals ieder jaar begint de kerst in de filippijnen vroeger en vroeger.
De laatste 14 dagen is het graai, jat en oplichting seizoen dan ook al weer begonnen.
De stoepen in Manila liggen inmiddels al weer vol met bedelaars.
Mijn ervaring is dat het ieder jaar eerder begint en ook ieder jaar erger wordt.
De hoeren beginnen meer opdringerig te worden,ook in de malls,bieden zelfs hun minderjarige zusje aan om het geld maar binnen te krijgen.
Gisteren alweer 2 slechte ervaringen meegemaakt: 1 taxi die voor n rit P150 wilde wat normaal P50 kost en zelfs geen meter in de auto had. Alternatief maar n jeep genomen maar daar kwamen 6 opgeschoten knapen tegelijk binnen om alles van de buitenlander te proberen te jatten wat er te jatten valt.
Geloof maar niet dat het blijft bij gajes alleen want een simpele diagnose in het ziekenhuis duurde bij mij 14 dagen en een complete rondgang voor testen om den buitenlander alle apparatuur en doctoren maar te laten sponsoren. Achteraf compleet overbodig overigens en dat bewijst maar weer hoe incompetent of graaizuchtig ze zijn. Verkeerd ziekenhuis kan het ook niet zijn want het gebeurde in manila doctors aan Un ave.
Mijn impressie is dat na het gijzelingsdrama waar de filippijnen volledig in hun hempie gezet zijn, dit enkel maar opgevat wordt als een open ticket om dan maar gewoon die buitenlanders in eigen land hard aan te pakken en te jatten wat er te jatten valt. Ze zijn immers toch al het krediet kwijt.Aldus is het oppassen geblazen want het gaat van kwaad tot erger.
Mijn advies:
Wil je naar Manila komen, kom dan niet nu maar na de kerst.
Ben je hier: run out en laat ze in hun eigen vet gaarsmoren en elkander maar het leven zuur maken.
Als ik het in Nederland voor het zeggen had kwam er accuut een negatief reisadvies in navolging van China en de UK.
Afijn u zijt gewaarschuwd.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.