Denken onder de gordel daar zijn er voldoende van,echter een beetje relativieren kan geen kwaad.
Er zijn voorbeelden genoeg dat het ook gebeurt indien de buitenlander er zelf toch weinig aan kan doen.
Hierbij denk ik aan kidnapping for ransom,bedreiging maar ook simpelweg te sociaal voelend zijn(ellende genoeg immers).
Ook al heb je de financien goed voor elkaar,er kan ook een punt komen dat het ook hier niet meer op te brengen is.
Voorbeeld hiervan is bv. een pensionada die met een klein AOW of belgisch pensioen(ik geloof dat dit nog minder is) netjes alles budgetteert en er al enige tijd netjes van leeft.
Maar zeker momenteel rijzen de prijzen de pan uit en dient men voor levensonderhoud bijna de factor 3 ervoor te reserveren nog te zwijgen over eventuele schade die ook een buitenlander kan hebben aan eigen huis en haard door de flood. Het pensioen blijft echter wel hetzelfde.
Ergens houdt het natuurlijk een keer op als alles duurder wordt en aan den foreigners portemonnee getrokken wordt. Daarbij kan de een t.o.v.de ander het langer volhouden
Men maakt mij niet wijs dat indien men hier woont dat men de gehele truken doos van familie en filipino kan omzeilen, zeker deze tijd zo voor de kerst wordt het weer erger en voor je het weet ben je weer iets meer kwijt.
Ook zijn er die het land gewoon niet meer zien zitten en terug naar de roots gaan en daar weer iets opbouwen.