phill,
touristvisa kan je altijd proberen te verkrijgen. Maar ik ben bang dat het enkel maar verloren moeite en hoop zal zijn.
ik heb hier al 2 weigeringen liggen.
Bij de 2e aanvraag was ik overtuigd van mijn slagen. Mijn vriendin had een vaste job, en een spaarboekje en noem maar op. Ik wilde haar hier voor maximum 30dagen, want anders zou ze haar werk verliezen.
Ik had ook een persoonlijke brief gericht naar Dhr Peeters, waar ik hem drukte op het feit dat ze hier max 4 weken mocht blijven. 2 weken zou voor mij of ons ook goed geweest zijn.
In de weigering stond dat een periode van 3
maanden veel te lang is voor een eerste verblijf en dat dit toch onmogelijk kon zijn dat ze 3 maanden verlof kreeg op het werk.

what the f*** ik had om max 4 weken gevraagd, niet 3 maanden!!!
zo zie je maar dat die pipos daar zelfs je dossier niet bekijken laat staan dat ze het lezen.
Echt razend , ziek zou je er van worden. Maar mijne vriendin gaat nog graag achter alles iet zoeken. Dus die begon zeggen dat we "not ment to be" waren. En dat België een vijandig land was, omdat ze haar daar op de ambassade zo afsnauwden.
Dus ik zou zeker mijn moeite en verwachtingen niet meer in de touristvisas steken. Het zal je enkel maar gefrustreerd maken.
Maar Phill, thats mijn mening. Ik was zelf ook van het gedacht dat ik alles tot in de puntjes zou voorbereiden, zodanig dat ze niet meer konden weigeren.
En dan komen ze met een reden af totaal naast de kwestie.
In alle geval Phill, veel succes. Proberen kan zeker geen kwaad.