Een beetje inlichtingen geven kan geen kwaad maar voor de rest moeten ze het zelf maar uitzoeken.
Een verhaaltje dat wij hebben meegemaakt.
Een meisje uit hetzelfde dorp als mijn vrouw leert een Belg kennen via internet, email je kent dat wel.
Die jongen hier woont in hetzelfde dorp van ons en is heel toevallig een heel dichte buur.
Mijn vrouw kent dat meisje van ver, kent de Familie maar had geen contact met haar.
Voor de rest hebben wij hier helemaal niets mee te maken.
Ik ken die jongen persoonlijk, zelfs vroeger nog enige tijd samen in hetzelfde bedrijf gewerkt en hij reed met mij elke morgen mee en s'avonds terug naar huis. (zo'n 9 jaar geleden moet dat geweest zijn als ik totaal nog niet wist dat ik met een Filippijnse zou trouwen en hij ook niet, we hebben het er toen ook nooit over gehad)
Uiteraard als ze een relatie hadden wisten wij dit omdat familie van die jongen ook getrouwd was met een Filippijnse die reeds 6 jaar hier is en waar wij ook regelmatig contact mee hebben (gaan winkelen naar verjaardagsfeestjes enz.)
Heel toevallig vroeg die of we dat meisje kende en zo ging de bal aan het rollen.
Het was leuk maar voor de rest deden ze hun ding.
Tot als de procedure bijna helemaal rond was en dat meisje op de ambassade doodleuk ging vertellen dat WIJ haar hadden voorgesteld en ze daardoor die relatie hadden wat helemaal niet waar was.
De jongen belde ons op om te zeggen, "de politie zal bij jullie langskomen om dit verhaal te controleren, zeg dat het waar is" Waarop ik hem antwoorde het is niet waar en wij gaan dat ook zeker niet doen, stel u voor dat ze ons gaan verdenken van koppeling, huwelijksbureau of wat dan ook.
Dan bestaat zelfs de kans dat ons huwelijk teniet wordt gedaan door een stomme leugen van een ander.

Uiteindelijk om dit verhaal af te sluiten, de politieagent is nooit langs geweest en zij hebben ervoor gezorgd dat ze gewoon de waarheid gingen vertellen bij het volgend bezoek aan de ambassade.
en zie nu alles is voor hen goedgekomen want ze is samen met haar dochter (hij heeft een zoon uit een vorig huwelijk) naar hier kunnen komen ook na iets meer dan een jaar procederen.
Voor de rest hebben wij geen problemen met het kersverse koppel en zullen elkaar wel regelmatig ontmoeten.