"(b) Any seller and/or dealer who violates Section 5 of this Act shall be punished with a fine of not less than Ten thousand
~ pesos (PhplO,OOO.OO) but not more than Twenty thousand pesos (Php20,000.00)."
Deze clausule in de Republic Act is heel mooi en TE MOOI om waar te zijn

Ik heb het nog niet gechecked maar WEDDEN dat ze in de shops nog altijd niet (genoeg) helmen verkopen die gecertificeerd zijn door die zo belangrijke instantie die ze allemaal test en certificeert (kunnen ze ook niet gewoon overnemen van andere landen want de Philippijnen heeft veel andere en strengere regels

).
Was vandaag bij de smoke-test instantie.
Ik weet niet hoeveel brommers/motorbikes daar stonden om te worden getest, maar gloeiend veul !.
Ik heb nog eens gekeken hoeveel van de drivers er een helm BIJ ZICH HADDEN.
Heb er echt geen eentje gezien !!!!!
Een vrachtauto die juist voor mij werd getest op smoke-promilage deed ons allen lachen en proesten.
Lachen, omdat de rook overal, als was het een vulkaan uitbarsting, vandaan spoot.
Proesten omdat we (samen met een andere Nederlander en zijn vrouw) op 3 meter afstand staande geen hap verse lucht meer konden slikken.
Gauw naar de weg op gevlucht.
Of die vrachtbak door de smoketest is gekomen

?
Je mag slechts EEN keer raden

Helm verplichting ........dat ze eerst maar eens licht verplichting gaan checken. Hoeveel doden daar niet door vallen.
En helaas vaak degenen die op een ander rijden omdat DIE geen (fatsoenlijk) licht voerde op zijn voertuig.
Hypocrisie van de bovenste plank.