Tijdens onze eerste week op Bohol Sandingan hadden we deze machine tot onze beschikking gratis...vertrekken met lege tank en afleveren met volle tank.
Bolde wel, maar naar mijn gevoel wat stug, zeker wat betreft sturen. Je moest wel voor donker thuis want er werkte niks meer wat betreft elektriek.
Lijkt een ferm machien te zijn, maar zou het nooit kopen daar.

In Silay Negros had ik ook dit type gratis ter beschikking enkel was het een rode uitvoering (van een filippijnse vriend).
In Digos heb ik met deze blauwe de straten onveilig gemaakt.
Het verschil is dat ze me deze motorbike kwamen aanbieden door ver familie (alhoewel ik er niet om gevraagd had).
Maar toch.....om zes uur s'morgens werd ik uit men schoonheidsslaap gewekt met de melding dat er een mototbike was die ik kon huren

Ze hadden onder elkaar blijkbaar toch iets geregeld, but so what....toch maar effe gaan kijken.
Prijs.....3000 peso voor 5 dagen. Leek me OK en ook de motorbike dus er was een deal.
Effe de papieren gecontroleerd......en dan was de hele deal niet zo OK. Wat bleek de OR was vervallen dus hij was ook niet meer verzekerd...
Dit kan je echt niet maken als witneus om met zoiets rond te bollen.
Dus ze moesten van mij dat eerst in orde brengen en dat hebben ze dan ook gedaan met de hulp van hééél dichte familie van mij.
Ik kon uiteindelijk een dag minder over de motorbike beschikken en het heeft me dan onrechtstreeks ergens meer gekost omdat het familie was.
Er werd me ook uitdrukkelijk gewezen op de slechte staat van de achterband, maar heb daar geen hinder van ondervonden en heb het gelaten zoals het was.
Geslepen zijn ze wel ze.....
Moraal van het verhaal: Als je met iets rondbolt in de phils, controleer de papieren dat alles nog in orde is, anders ben je de pineut als witneus.