Voor diegene die trouwen met een buitenlandse partner en relatief jong zijn neem 30 jaar zal deze topic minder relevant zijn.
Maar als je begin 40 (41à 42) bent, gaan jullie dan nog beginnen aan kinderen? Stel dat je dan iemand op de Filippijnen leert kennen en je besluit te trouwen. Zal wel nog een aantal maanden duren vooraleer die hier is. Dan ben je misschien al bijna 43, als je dan nog kinderen moet "maken" dan ben je als je 60 bent nog steeds niet vrij, kind zal dan pas 16 of 17 zijn.
Zit de kans erin dat je ook kinderloos een stabiel huwelijk zou kunnen hebben?
Tot nu toe nog niet echt 1 gevonden die geen kinderen zou willen nemen, van jong to zelfs 38 jaar, willen nog altijd kinderen.
Ik heb niet perse iets tegen kinderen, maar hoe ouder men wordt hoe minder kans op een goed inkomen als je eens zonder werk komt te vallen. En geen geld is meestal ook einde relatie. Mijn satndpunt was altijd, als je 50 bent moet je geen vera,twoordelijkheid meer hebben voor kinderen dan moeten die volwassen zijn.

Jan,
Dit is een zeer goeie vraag Jan en ik vermoed dat hier geen eenduidig antwoord op geformuleerd kan worden; dit moet iedereen voor zich uitmaken!
Ikzelf ben 45, trouw binnenkort met een vrouw van 21, dan kan je er wel vanuit gaan dat zij absoluut kinderen wenst. Ikzelf heb geen kinderen en de laatste jaren ervaar ik dat als een gemis in mijn leven, dus ik wens die stap ook te zetten. Ja, ik heb er lang en ernstig over nagedacht, tegen dat het zover zal zijn, dan ben ik waarschijn dicht tegen de 50 ... is dat te oud, goh .. zolang de gezondheid goed is, dan vind ik van niet.
Hoeveel grootouders zijn er niet dat zich erg veel met de kleinkinderen bezig houden daar de ouders veel te druk met werken bezig zijn. En hoeveel levensvreugde brengt dat in het leven van de grootouders.
Maar zoals ik al zei, een eenduidig antwoord ga je toch niet vinden; je moet voor jezelf bepalen of je die stap nog wilt zetten, denk er goed over na en neem geen beslissing van och ja we zien wel, aan kinderen begin best wel met de volle overtuiging, ander begin je er beter niet aan!