Informatie uit het publieke deel van dit forum mag overgenomen worden mits bronvermelding en kosteloze verspreiding.
Voor zowel fotomateriaal als alles uit het ledendeel van het forum geldt bijkomend dat er voorafgaandelijk goedkeuring van de auteur nodig is.

ELJO Balikbayan BOX   Voshaar Schuttingen   Home Oriental Asian Market
Filippijnen forum
23 Mei 2012, 21:29:51 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]  Allemaal   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ambassade verwittigen?  (gelezen 783 keer)
A A A A
Digos
Forumlid
*

Geslacht: Man
Belg Belg

Belgium Belgium

Crash,boem,patat t'is wer van dat!!!!

« Antwoord #10 Gepost op: 19 December 2010, 00:58:11 »

Ik heb me indertijd toen we in de phils woonde laten uitschrijven in Merksem  belgiesmiley via E-mail......ging perfect.

Dit had ook gekunt via de ambassade, maar de ambassade is niet altijd juist naast je bed in de phils.

Bij de eerste gelegenheid dat we in Manilla moesten zijn....geregistreerd dat ik in de phils woonde alsook ons huwelijk.....het gekke was dat ik na twee jaar huwelijk nog altijd als single stond geregistreerd in  belgiesmiley  lachen 

Als je in de phils verblijft....neem gerust contact op met de ambassade ze helpen je met alle plezier verder. Ik heb ook lange tijd verbleven met toeristvisa die iedere keer verlengd werd.

PeterVL
Forumlid
*

Filipino/Filipina Filipino/Filipina

Philippines Philippines

« Antwoord #11 Gepost op: 11 Juni 2011, 15:43:11 »

Eens dat je drie maanden in het buitenland woont moet je je laten uitschrijven uit de registers van de laatste gemeente waar je woonde en je hier in de ambassade laten inschrijven. Het beste is je domicilie te behouden in Belgie maar dan moet je telkens binnen drie maand terug naar Belgie voor een week of zo en heb je opnieuw je drie maanden. Je zal dan wel een verblijfsplaats moeten vinden bij een broer of weet ik veel. Enfin dit is dan voor mensen die de financiele mogelijkheden hebben. Dan blijf je in regel met de belgische sociale zekerheid vooral wat ziektekosten betreft, nu is de wet wel veranderd en kunnen belgen in het buitenland die ziek worden terug naar hun land voor medische zorg en worden ze tijdelijk opnieuw ingeschreven bij hun ziekenfonds
De wetgeving desbetreffende is te complex om dit hier in een notedop uit te leggen.
Pagina's: 1 [2]  Allemaal   Omhoog
  Print  

Ga naar: