In de Filippijnen wordt door kinderen ook gespeeld met (grote) spinnen, maar ik veronderstel dat ze wel weten welke spinnen gevaarlijk zijn en welke niet. Mijn echtgenote weet bijvoorbeeld ook meteen het verschil tussen een eetbaar en een giftig schelpdier, toen we schelpdieren gingen plukken op het lokale strand

En wat zie je hier? Het tegenovergestelde, hier is de doorsnee huisvrouw (en ook veel mannen) doodsbang van eender welke spin, ook kleine, en ook al zijn er denk ik amper giftige spinnen in Belgiƫ.
Hier is men gewoon alle contact met de natuur verloren. De enige natuur die we hier hebben is aangelegd/bewerkt door mensen (ook de meeste bossen in Vlaanderen), en verder willen we gewoon alle wilde dieren zo ver mogelijk van ons bed/huis/tuin/straat, omdat dit territorium alleen van de mens is, niet? Tamme huisdieren met een hoog knuffelgehalte en een plantje planten in de tuin kan wel nog. En als we eten is het een rechthoekig stukje vlees uit de supermarkt, soms niet wetende van welk dier/lichaamsdeel het komt, en is men geschokt als ik een video laat zien van de varkens die geslacht werden tijdens ons huwelijk ginds.