kan enkel beamen wat hierboven reeds geschreven staat : bezoek haar eerst eens en zie of het "in real life" ook zo klikt.
dan kan je (zoals wij deden) misschien proberen haar een tegenbezoek te laten brengen via een visum KORTVERBLIJF. Niet evident, als je alle ervaringen op het forum hierover leest, doch.. het hangt wellicht ook in grote mate af van de omstandigheden waarin jullie zich bevinden (leeftijdsverschil, "garantie" dat ze inderdaad slechts een paar weken blijft en niet uit is op een migratie langs deze weg in deze eerste fase,...)
Doch.. voor mijn vriendin en mij is dit van de eerste maal in orde gekomen en momenteel is ze hier dus bij mij voor een 3-tal weken tot 10 januari.
Want.. belangrijk is toch ook of je vriendin hier zou kunnen aarden, denk ik, weg van haar familie en in een totaal ander klimaat en cultuur.
Wij zitten dus ongeveer " 2 pagina's" verder in eenzelfde verhaal : elkaar leren kennen via chat, daarna ik op bezoek in juli 2010 en nu zij op tegenbezoek.
Over trouwen is voorlopig nog niet gesproken, doch dat het nog steeds klikt wordt steeds meer duidelijk.
Je bent trouwens een streekgenoot, merk ik, dus.. mocht je meer info willen, kan je me steeds een persoonlijk bericht sturen.
Gisteren waren we nog op bezoek in de Stroppendragersstad...
Surf eens rond op dit forum en je zal een schat aan ervaringen en raadgevingen vinden, doch.. voor ieder geval , elk koppel zijn de omstandigheden steeds anders.
Anders konden ze de visumaanvragen ook gewoon door een computer laten beantwoorden...
Op de website van de ambassade vind je trouwens alle officiële info en vereiste documenten ivm visa-aanvragen.
http://www.diplomatie.be/Manila/default.asp