Beste forumvrienden,
Begin 2011 zou ik naar manilla vertrekken. Ik heb al wel wat continenten aangedaan maar azie is mijn eerste maal.
Nu zou ik willen vragen of het in de stad echt zo gevaarlijk is als ik er van hoor vertellen en dat je er als europeaan ergens kan logeren in een hotel,zonder overvallen te worden.
Misschien klink dit pessimistisch,maar dit heb ik ,,van horen zeggen,, vandaar mijn vraag als leek.
apollo
Hey Apollo, heb je al een idee in welk deel van Manila je zou willen verblijven, want als men over Manila spreekt dan bedoelt men meestal Metro Manila, (beetje te vergelijken dat met het verschil tussen Brussel en het Brussels gewest). Ermita, Pasig, Makati zijn naar mijn gevoel veilig, in Quezon City bijvoorbeeld voelde ik mij al iets minder op mijn gemak.
Misschien kan je ons ook laten weten met welk doel je gaat en voor hoelang je daar zou willen verblijven. Persoonlijk verblijf ik niet in Manila als het niet moet, ik vind er maar niks aan, te druk, te vervuild en niet bijzonder veel te zien, zeker niet als je daar een paar weken verblijft, heb je alles al wel snel gezien. Er zijn veel mooiere, rustigere plaatsen in de Phils, mijn voorkeur gaat uit naar de strand en zee.
Groetjes
Phille