Wel, ik zou starten op het eiland Mindanao, en daar eerst een maand blijven, heb al gelezen dat ik daar in vershchillende streken mij niet echt moet begeven, nu, dat is een advies natuurlijk, maar misschien heeft iemand die daar woont of iemand kent die daaar woont een beter zicht op de situatie dan de standaard procedure gegeven aan onze landgenootjes door onze lieve regering...

Nu zal ik ook mijn rijbewijs moeten verlengen na 90 dagen...iemand weet waar ik dat zou kunnen doen? Land Transportation Office zou daar goed voor zijn, maar misschien een kleine tip hoe ik het het beste doe dan?
Is een wagen aankopen daar voor 6 maanden niet beter dan er eentje moeten huren voor die hele periode? iemand ervaring daar mee?
@ Robert, je bedoelt dat ik hier een visa kan krijgen voor € 30 en dat hij geldig is daar voor 59 dagen? Ik woon in Brugge, niet dat ik niet wil naar Deurne rijden natuurlijk, maar kan ik dat ook in mijn streek doen of is dit het enige adres om een visum te krijgen?
Over dengue, ik heb het nu al een beetje door dat dit een een onberekend risico inhoudt en dat ik mij maar beter voorzie van DEET...
Over de inentingen, wel, ik ben van plan om in die tijd alle uithoeken te gaan bezoeken, dus zal ik vatbaarder zijn dan mensen die enkel op 1 plaats/streek verblijven, dus dan maar de volle lading....

prikjes liggen mij niet echt, of het moet van een mooie verpleegster zijn, maar de meeste dromen zijn bedrog dus zal het wel een oude professor worden of een bazige verpleegster met een gigantische pukkel op haar neus...sterkte voor mij gewenst dus.

Tips ivm goede locaties zijn natuurlijk meer dan welkom! Misschien wel eventjes een paar richtprijzen vernoemen en handige weetjes

Nu, het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat ik in Manilla voor 6 maanden zou verblijven enkel om om de 21 dagen een verlenging aan te vragen. kan ik dat niet online doen of moet het echt daar zijn zodat ik mijn reisplan daar moet aan aanpassen?
Ik zal idd een reisverzekering moeten aanvragen, en enkele extra verzekeringen zoals auto, sportdoeleinden . DAN Europe - Divers Awareness Network Non profit Foundation) om te duiken (iemand iets beter op het oog?). Het schijnt dat als je daar een auto leent enkel fortair verzekerd is, en dat risico wil ik daar nu echt niet lopen.
@ xav, ik begrijp niet echt dat ik bij mijn retour zou moeten oppassen, ik kan toch maar een verlenging krijgen en die dan verder verlengen tot mijn retour? Of zou ik dan moeten voor mijn werkelijke terugreis naar de Belgische ambassade gaan om een echte visa als ik het dan wel goed begrijp? Toch bedankt voor de tip

Febelfin maakte op 9 november 2010 bekend dat een groot aantal banken vanaf 17 januari 2011 de debetkaarten standaard zullen blokkeren voor gebruik buiten Europa. Euhmmm, dus toch maar een visakaart aanschaffen, of heeft iemand een beter idee?
vele groeten