Informatie uit het publieke deel van dit forum mag overgenomen worden mits bronvermelding en kosteloze verspreiding.
Voor zowel fotomateriaal als alles uit het ledendeel van het forum geldt bijkomend dat er voorafgaandelijk goedkeuring van de auteur nodig is.

ELJO Balikbayan BOX   Voshaar Schuttingen   Home Oriental Asian Market
Filippijnen forum
24 Mei 2012, 00:22:30 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 4 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Tagalog leren  (gelezen 2220 keer)
A A A A
koy
Forumlid
*

Geslacht: Man
Belg Belg

Belgium Belgium

Tabuelan 12/2010

« Gepost op: 9 Januari 2011, 19:56:34 »

Ik vraag me af of er hier één van de leden is die kan vertellen wat de beste manier is om basic Tagalog te leren. Ik spreek zelf 3 talen heel vlot (NL-Eng-Fr) en ben geïntrigeerd door deze taal. Verder zou het best leuk zijn om conversaties te kunnen volgen met vrienden en familie in tagalog. Zijn er boeken, cd's of andere tools waarmee iemand hier ervaring heeft?

thx, Koy.
xav
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #1 Gepost op: 9 Januari 2011, 20:04:23 »

hier heb je al een website die je wat vooruit kan helpen... http://tagaloglang.com/

dolfijn76
Forumlid
*

Geslacht: Vrouw
Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #2 Gepost op: 9 Januari 2011, 20:13:01 »

Koy,

Het zou mij verbazen dat je vriend en familie tagaloq spreekt thuis.  Denk dat je dan meer aan het bisaya hebt wat toch iets anders is
koy
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

Tabuelan 12/2010

« Antwoord #3 Gepost op: 9 Januari 2011, 21:07:20 »

Koy,

Het zou mij verbazen dat je vriend en familie tagaloq spreekt thuis.  Denk dat je dan meer aan het bisaya hebt wat toch iets anders is

In Tabuelan spreken ze Cebuano, maar iedereen verstaat Tagalog, wat een veel universeler taal is. Sommige worden komen overeen. Je kan moeilijk een lokale taal leren als je dan naar bvb Manila gaat, verstaan ze je nog niet. Ik zou graag een taalcursus kopen met werkboek en cd's, als dat bestaat?
Fail_over
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Belgium Belgium

« Antwoord #4 Gepost op: 10 Januari 2011, 00:30:39 »

Probeer:

http://eurotalk.com/nl-be/store/learn/tagalog/talknow/cd

Leuke cd-rom om te beginnen, verder zijn er voldoende on-line woordenboeken.

pvgossum
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #5 Gepost op: 10 Januari 2011, 00:46:42 »

in national book store in sm mall in cebu kun je een taal-cd-rom met lesbook kopen
koy
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

Tabuelan 12/2010

« Antwoord #6 Gepost op: 10 Januari 2011, 12:12:34 »

Bedankt voor de reacties. Is hier iemand die de taal onder de knie heeft gekregen? En zo ja, in welke tijdspanne en op welke manier?

Greets Koy
boomerang
Forumlid
*

Geslacht: Koppel
Nederlander Nederlander

Philippines Philippines

"Gjin nijs yn'e krante, it binne deselde letters.

« Antwoord #7 Gepost op: 10 Januari 2011, 12:19:35 »

Koy,

In Tabuelan spreken ze Cebuano, maar iedereen verstaat Tagalog, wat een veel universeler taal is. Sommige worden komen overeen. Je kan moeilijk een lokale taal leren als je dan naar bvb Manila gaat, verstaan ze je nog niet. Ik zou graag een taalcursus kopen met werkboek en cd's, als dat bestaat?

Maar als je nu Tagalog hebt geleerd en je woont in een Cebuano streek dan schiet het nog niet op als je geen Cebuano verstaat want hoe kan je antwoorden in Tagalog als je het Cebuano wat tegen je werd gesproken niet hebt begrepen ?

"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
pvgossum
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #8 Gepost op: 10 Januari 2011, 13:26:21 »

een aantal nonkels (amerikaan, canadess) van mijn vrouw hebben de taal gereeld in een 6-tal maanden
Rich
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Belgium Belgium

IEDERE DAG HEEFT EEN ANDERE NAAM

« Antwoord #9 Gepost op: 10 Januari 2011, 13:47:00 »

Koy,

Maar als je nu Tagalog hebt geleerd en je woont in een Cebuano streek dan schiet het nog niet op als je geen Cebuano verstaat want hoe kan je antwoorden in Tagalog als je het Cebuano wat tegen je werd gesproken niet hebt begrepen ?

Mijn schoonzuster (filipina) en geboren in Manila en mijn vriendin (Cebu) praten heel makkelijk en vlot met elkaar aan de telefoon. Mijn schoonzus is nooit in Cebu geweest zelfs.

Op mijn vraag van , hoe kan het dat ze elkaar zo goed verstaan kreeg ik als antwoord: Het is als een soort mix en geen enkel probleem. De meesten daar kennen zowel tagalog als cebuano of een deel van de andere taal.

Rich
Pagina's: [1] 2 3 4 5   Omhoog
  Print  

Ga naar: