Informatie uit het publieke deel van dit forum mag overgenomen worden mits bronvermelding en kosteloze verspreiding.
Voor zowel fotomateriaal als alles uit het ledendeel van het forum geldt bijkomend dat er voorafgaandelijk goedkeuring van de auteur nodig is.

ELJO Balikbayan BOX   Voshaar Schuttingen   Home Oriental Asian Market
Filippijnen forum
24 Mei 2012, 02:07:38 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 4 5 6 [7]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wat betekend 100€ voor een Filipino?  (gelezen 2405 keer)
A A A A
Luke
Forumlid
*

Geslacht: Man
Belg Belg

Philippines Philippines

« Antwoord #60 Gepost op: 27 Januari 2012, 02:20:54 »

Baron, ik denk toch wel dat de barmeisjes heel wat tips achterover slaan en da's niet enkel gebruikelijk in de PH.
Toen ik in de US was in Florida werd er ook duidelijk verwacht dat je tips gaf, deed je dat niet dan werd het verbaal wel vermeld dat ze enkel aan tipgeld verdienen en verwacht wordt (geëist) dat je ± 10% tipgeld geeft. Ik heb dat ooit daar eens geweigerd omdat ik de service slecht vond, man wat een rel.

Dus overal ter wereld vangen opdiensters en opdieners tipgeld die het hoofdaandeel van hun inkomen uitmaakt.

Die categorie vindt ik dus persoonlijk niet relevant.

my meaning eh
koy

Ze doen mischien wel als Amerikanen maar ze zijn nog geen Amerikanen.
Het gross van de restaurants (ketens, high end) rekenen 10% "service charge" op de totale kost aan.
Kleinere zaken (cafees, eateries, bars etc..) hebben geen "service charge" en het is vrij aan de klant om te tippen.
Het hangt soms in grote letters aan de muur: "NO SERVICE CHARGE"

Persoonlijk tip ik enkel in de laatste groep als ik meer dan gevraagde service kreeg of laat ik het kleingeld/muntjes liggen.
Nog nooit een rel gehad omdat ik geen tip gaf. Hooguit wat gezeur....
Pagina's: 1 ... 4 5 6 [7]   Omhoog
  Print  

Ga naar: