Informatie uit het publieke deel van dit forum mag overgenomen worden mits bronvermelding en kosteloze verspreiding.
Voor zowel fotomateriaal als alles uit het ledendeel van het forum geldt bijkomend dat er voorafgaandelijk goedkeuring van de auteur nodig is.

ELJO Balikbayan BOX   Voshaar Schuttingen   Home Oriental Asian Market
Filippijnen forum
24 Mei 2012, 02:53:51 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [Allemaal]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: terugkeren na vakantie  (gelezen 718 keer)
A A A A
tillschweiger
Forumlid
*

Geslacht: Man
Nederlander Nederlander

Belgium Belgium

« Gepost op: 26 Maart 2011, 17:03:37 »

Hallo allemaal,

Als ik volgend jaar met mijn vrouw naar de filippijnen op bezoek ga, hoe gaat ze daar door de douane komen, alleen met een (nieuw, is dan dus net verlopen dus nieuwe in Brussel gaan halen) paspoort zonder visa en haar belgische verblijfskaart  ikkeniebegrijp, of zijn er nog papieren nodig?

Groetjes,

Rob
opinie
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #1 Gepost op: 27 Maart 2011, 23:30:36 »

Kan men geen bewijs van verblijfrecht in het paspoort krijgen? Het is voor ons ook lang geleden want mijn vrouw heeft al jaren de Belgische nationaliteit.

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus
Luke
Forumlid
*

Belg Belg

Philippines Philippines

« Antwoord #2 Gepost op: 28 Maart 2011, 05:06:52 »

Hallo allemaal,

Als ik volgend jaar met mijn vrouw naar de filippijnen op bezoek ga, hoe gaat ze daar door de douane komen, alleen met een (nieuw, is dan dus net verlopen dus nieuwe in Brussel gaan halen) paspoort zonder visa en haar belgische verblijfskaart  ikkeniebegrijp, of zijn er nog papieren nodig?

Groetjes,

Rob

Als je vrouw Filipijnse is zijn er geen problemen met Belgisch of Filipijns paspoort. Zij is steeds welkom!
Het enige probleem (??) is voor u! Of je een balikbayan visum van 1 jaar krijgt of een gewoon (gratis) 21 dagen visum.
Breng desnoods je huwelijkscontract/certificaat, of hoe dat ook noemt, mee.
opinie
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #3 Gepost op: 28 Maart 2011, 12:50:09 »

denk Luke, je antwoord is correct in de tegenovergestelde situatie van tillschweiger!
Hij woont als Nederlander in België. Hij wil weten wat zijn vrouw moet doen, die nog geen   EU-vlag -burger is, om na een vakantie in de  smiley-philippines zonder problemen weer de  EU-vlag binnen te komen.

In de Filippijnen is het inderdaad zo dat men iedereen die een Filippijns uiterlijk heeft doorlaat. Echter in de  EU-vlag moet men zijn recht op toegang bewijzen.

Tip: onder het forumalias staan de vlagjes met eerst nationaliteit en als tweede de vaste verblijfplaats.

Phædrus
josv
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Philippines Philippines

« Antwoord #4 Gepost op: 28 Maart 2011, 13:57:32 »

Heb alles 'n paar x doorgelezen maar : heeft z'n vrouw nu een  belgiesmiley paspoort of een  smiley-philippines paspoort met visum erin ? Als dat visum nog steeds geldig is dan is er m.i. niks aan de hand. Gewoon bij terugkeer in  belgiesmiley beide paspoorten laten zien !

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....
rony
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

elsa toriente rony baert
« Antwoord #5 Gepost op: 28 Maart 2011, 14:03:52 »

ik dacht als je echtgenote een F kaart . belgisch id voor vreemdelingen heeft dat ze gewoon in  EU-vlag binnen kon reizen .. ik heb mijn echtgenote in 2009 mee naar belgie gebracht via spanje met een spaanse F kaart ....

The only one who can judge me is the Big Boss ( god dus )
the rest i do not care
tillschweiger
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Belgium Belgium

« Antwoord #6 Gepost op: 28 Maart 2011, 14:16:50 »

Hallo allemaal,

Even voor alle duidelijkheid, mijn vrouw heeft nog een filippijns paspoort (tegen die tijd dat we gaan is het verlopen, dus een nieuw paspoort zonder visum) en een Belgische F-kaart.
De EU binnenkomst zie ik eigenlijk niet als een probleem, maar meer het verlaten van de filippijnen, doen ze daar niet moeilijk bij immigration (paspoort controle) omdat ze geen visum heeft en of hun de Belgische F -kaart iets zegt???

Mvg,

Rob
rony
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

elsa toriente rony baert
« Antwoord #7 Gepost op: 28 Maart 2011, 14:29:51 »

Neen rob ze doen daar niet moeilijk over ... mijn vrouw had ook geen geldig schengen visum meer voor spanje .. alleen haar F kaart . en geldig paspoort

The only one who can judge me is the Big Boss ( god dus )
the rest i do not care
Luke
Forumlid
*

Belg Belg

Philippines Philippines

« Antwoord #8 Gepost op: 28 Maart 2011, 14:32:54 »

kan je eventueel het oude (ongeldig-gemaakt) paspoort behouden?
Weet niet of dat mogelijk is op de Filipijnse ambassade.
Dan heb je een bewijs meer dat ze al op legale manier de Filipijnen verlaten heeft naar Belgie.
Ook de vraag eens stellen bij de Filipijnse ambassade wat de beste oplossing is.
josv
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Philippines Philippines

« Antwoord #9 Gepost op: 28 Maart 2011, 14:42:04 »

ALS het visum in het oude pp nog steeds geldig is dan lijkt mij dat het overleggen van beide pp voldoende moet om de PH uit te komen. Zo werken ze nl. ook met NL paspoorten.

kan je eventueel het oude (ongeldig-gemaakt) paspoort behouden?
Weet niet of dat mogelijk is op de Filipijnse ambassade.

Is altijd mogelijk ! Ze "beschadigen" zelfs de pagina's met de diverse visums niet.

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....
Pjottr
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Philippines Philippines

Mayon Vulcano in my Turf. Ain't She Beautiful?

« Antwoord #10 Gepost op: 28 Maart 2011, 17:07:53 »

Met alle respect maar weet je wel zeker dat de Philippijnse custom iemand laat vertekken met een pas zonder dat visum? Ik heb daar sterk mijn twijfels over.
Als zij een B verblijfsvergunning heeft in haar oude pas dan kan zij haar oude pas toch behouden? Mijn vrouw heeft nog steeds alle vervallen passen
(Is nu wel Ned)maar zodra haar Fil pas weer vervalt wordt ie gewoon aan de nieuwe vast geniet. Zo gaat dat in Ned Ik neem aan in Belgie hetzelfde.

Ik behandel goed wie goed is.
Ik behandel ook goed wie niet goed is, want zo bereik je de goedheid.
Ik ben eerlijk tegen wie eerlijk is.
Ik ben ook eerlijk tegen wie niet eerlijk is, want zo bereik je de eerlijkheid.

Lao Tze
opinie
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #11 Gepost op: 29 Maart 2011, 00:22:36 »

Als ik me het goed herinner (was destijds nog een BeNeLux-visum):

Het visum is drie maanden geldig en wordt daarna maandelijks verlengd tot zes maanden, dit gebeurt d.m.v. een aparte kaart.
Dan krijgt men een verblijfskaart voor niet-EU-burger van vijf jaar.
In het Filippijnse paspoort komt normaal na het eerste visum geen vermelding.

heeft z'n vrouw nu een  belgiesmiley paspoort of een  smiley-philippines paspoort met visum erin ?

Als het een  belgiesmiley paspoort was dan zou er geen probleem zijn.

Phædrus
tillschweiger
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Belgium Belgium

« Antwoord #12 Gepost op: 29 Maart 2011, 06:38:29 »

Hallo allemaal,

Al bedankt voor de vele reacties.
Het was destijds (juli 2010 inderdaad een BNL visum die een jaar geldig is) maar het filippijns paspoort van mijn vrouw verloopt in sept. 2012 en we zullen dus een nieuw paspoort moeten aanvragen als we in juni 2012 weer eens die kant op gaan, het paspoort moet namelijk nog 6 maanden geldig zijn na terugkomst in België. Ik zal ook eens een mailtje naar de filippijnse ambassade in Brussel sturen.

Rob
Pagina's: 1 2 [Allemaal]   Omhoog
  Print  

Ga naar: